Re: Meticulous Espresso

71
Op zich vind ik het wel een Kek ding, ik wou alleen dat ze de hardware en software koppelden aan een simpele (enkele?) boiler (met voor mijn part een add on oid voor de stoom liefhebbers) zeg maar een liefdesbaby van een driehoeks relatie tussen een Decent, Meticulous & Rancillo Silvia. Ik vind de (imho) bizarre water oplossing minder en geklungel (extra handeling) maar de software en het mogelijk maken van variabele druk echt tof.
Maar ik heb al een paar honderd euro in rook zien op gaan aan een paar Kickstarters die op niets uitliepen (telkens op de allerlaatste horde en jaren na wat het uiteindelijk zou zijn), en om dan 1200$ in de lucht te werpen in de hoop dat er een koffie machine naar beneden komt vallen...... :roll: :o
Dan maar de productie van de commerciële versie afwachten en meer betalen, mocht ie ooit gaan bestaan.

73
Die ene extra handeling zorgt er natuurlijk wel voor dat er geen boilers, leidingen,ventielen, rubbers etc in zitten. Mijn waterkoker ontkalk ik heel eenvoudig met wat azijn. Vrijwel geen onderhoud dus, en geen onnodig stroom verbruik. Dus dat lijkt mij juist het mooie van dit systeem.

74
Het hart van de Meticulous 8-)
Swappable compute module: We designed our board to be compatible with an off-the-shelf compute module. This makes our machine super easy to repair, but also opens the door to upgrades in the future. Replacing the compute module is as easy as swapping a RAM stick on a laptop.
Hedone Honne × Superkop × NanoFoamer PRO ☕
Bijlagen

77
cremalover schreef: di 27 jun 2023, 13:48
bobbee schreef: di 27 jun 2023, 12:06 En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden....
Afbeelding
Afbeelding
Bijna alle espressomachines hebben tegenwoordig printplaten en electronica. Behalve natuurlijk mijn Lambro. Nul.
In de Vectis ook nog geen printplaat weten te vinden.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

80
cremalover schreef:
bobbee schreef: di 27 jun 2023, 12:06 En wat kost zo'n los Board als die vervangen moet worden....
Afbeelding
Afbeelding
Bijna alle espressomachines hebben tegenwoordig printplaten en electronica. Behalve natuurlijk mijn Lambro. Nul.
Euhm ja....heeft alleen niks te maken met wat ik vraag.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’