Re: Koffiemachine uit Duitsland kopen?

12
Kijk anders ook eens bij Espresso Perfetto in Düsseldorf, als dat niet te ver voor je is. Heb daar onze Synchronika gekocht, wat ook flink scheelde met de prijzen in NL. En toch een wat persoonlijkere benadering dan bij Amazon. Was voor ons twee uurtjes rijden, maar zou het ook niet snel doen als dat veel langer zou zijn.
ECM Synchronika - Mahlkönig K30 Vario

14
Toevallig waren we, tijdens onze terugreis, niet ver van Düsseldorf. Dus een mooie gelegenheid om hier eens langs te gaan. Het eerste dat opviel, is dat er meerdere filialen zijn. Maar de vestiging aan de Bilker Allee heeft het grootste assortiment. En je kan er een prima espresso drinken! Overigens vreemd dat EP in Den Haag niet in de lijst met stores voor komt.
Wat een heerlijke winkel, een walhalla voor de liefhebbers. Voor de zekerheid maar twee nieuwe espresso kopjes meegenomen (Nuova Point, saai wit) en een zak Diemme Oro en Mocambo Gran Bar bonen. Eigenlijk zonder op de branddatum te letten, maar we zullen zien. Morgen de LMLM eerst maar weer tot leven brengen, na hem 10 weken in de steek te hebben gelaten voor een Nespresso Mini.

Afbeelding

Afbeelding
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

16
Gewoon doen joh.
Helaas voor mij … mijn vrouw was mee … daardoor alleen de twee saaie witte kopjes :lol:
Ja, veel keuze in machines en malers. Maar ook uitgebreid assortiment bakjes, melk pitchers, tampers ….
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

19
Nootmuskaatje schreef: di 25 okt 2022, 08:02 Waar komt dat grote verschil vandaan?
De Duitse markt is véél groter dus men kan genoegen nemen met een kleiner marge en meer verkopen.
Daarnaast koop je waarschijnlijk niet bij een "brick&mortar" store maar vanuit een magazijn dat dozen/producten enkel in- en verkoopt.
Nootmuskaatje schreef: di 25 okt 2022, 08:02 Heb je dan nog wel de garanties etc, of vervallen die dan als je uit het buitenland koopt?
Jazeker maar je garantie verloopt via de verkoper, dus als je problemen hebt moet je machine naar Duitsland.
Nootmuskaatje schreef: di 25 okt 2022, 08:02 Ik ben dan geneigd via Amazon te bestellen, gezien het afhandelen van problemen daar altijd vlot verloopt.
Bevalt je product niet, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. Gaat je product binnen twee jaar kapot, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. De teruggestuurde en defecten producten worden gewoon vernietigd of met verlies verkocht, die verliezen kan Amazon leiden van het komt "uit de grote hoop". De grote verliezer is de planeet en de -naar horen zeggen- uitgebuite werknemer maar het consumentengemak is ideaal.

20
Pti schreef: do 29 jun 2023, 19:30 Bevalt je product niet, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. Gaat je product binnen twee jaar kapot, stuur 'm terug en je krijgt je geld terug. De teruggestuurde en defecten producten worden gewoon vernietigd of met verlies verkocht, die verliezen kan Amazon leiden van het komt "uit de grote hoop". De grote verliezer is de planeet en de -naar horen zeggen- uitgebuite werknemer maar het consumentengemak is ideaal.
Mooi samengevat.

De binnenstad met (niet langer de) keuze uit allerlei speciaalzaken lijdt er ook onder.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino