Re: Wat heb je voor het laatst gekocht?

1192
Leuk!
Toevallig ben ik nu ook aan het switchen van IMS naar La Marzocco bakjes.
Fijner malen inderdaad. Van 21 gr. in het IMS bakje, ben ik nu naar 18 gr. in het LM bakje gegaan. En ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegen valt! Ik vind de smaak zachter en, excusez le mot, 'romiger'. Er zijn zelfs bescheiden tijgerstreepjes zichtbaar.
En dat met een goedkope zak, momenteel, Segafredo Selezione Crema.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

1193
Frup schreef: wo 05 jul 2023, 22:20 Leuk!
Toevallig ben ik nu ook aan het switchen van IMS naar La Marzocco bakjes.
Fijner malen inderdaad. Van 21 gr. in het IMS bakje, ben ik nu naar 18 gr. in het LM bakje gegaan. En ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegen valt! Ik vind de smaak zachter en, excusez le mot, 'romiger'. Er zijn zelfs bescheiden tijgerstreepjes zichtbaar.
En dat met een goedkope zak, momenteel, Segafredo Selezione Crema.
Ik heb ook het idee dat ik een andere smaak met deze bakjes krijg. Misschien dat je door het fijner malen een andere extractie krijgt. Mij bevalt het in ieder geval :) ☕️
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

1194
De Vesuvius Evo Leva van Niels.
Dankzij de mod van Niels werkt de Evo zonder pomp op de waterleiding geheel geruisloos.
Ik kreeg er ook een setje verschillende hulpveren bij waardoor de aanvangsdruk van 7 tot 9 bar is in te stellen.
Veel om uit te proberen.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

1199
Een sticker, niet echt een aankoop maar wist niet waar ik het anders kwijt moest. Ik was uitgeschoten met een tangetje toen ik een nieuw stroomsnoer aan mijn Pro 700 maakte en daarbij de power switch moest demonteren. Super stom en natuurlijk baal ik ontzettend van het krasje wat daarbij is ontstaan. Nu heeft mijn Pro 700 een Friedhats Fuku mannetje om de power switch heen.

Let niet op de viezigheid bij de manometer, ik had duidelijk een beetje channeling deze morgen.

Afbeelding
Profitec Pro 700 met Lelit Flow Control | Acaia Orbit (Mazzer 33M) | Acaia Lunar 2021