Jura J85 "leeg de koffieresidubak" en "koffieresidubak ontbreekt"

1
Sinds kort geeft onze Impressa J85 de foutmelding "leeg de koffieresidubak a.u.b." Die bak is leeg, uiteraard. Met de lade er uit krijg ik "koffieresidubak ontbreekt". Dit blijft elkaar afwisselen.

Ik kan met een prikkertje de microswitch (residubak detectie rechtsboven voorkant) indrukken en dan krijg ik meteen die melding "leeg de k... etc" en niet indrukken geeft "k... ontbreekt". Voor de duidelijkheid: de lekbakdetectie (2 metalen stripjes op de lade) heb ik tijdelijk intern overbrugd met een schakelaartje, zodat die foutmelding er niet bovenop komt. Dus de foutmeldingen 'lekbak ontbreekt' of 'leeg de lekbak' kunnen niet optreden. Het maakt overigens niet uit of deze schakelaar aan of uit staat.

Zover ik weet is er geen residubak-vol-sensor. Na x keer moeten de koffieprut-'tabletten' eruit.
De residubak switch werkt goed: doorgemeten en wisselen van foutmelding geeft ook aan dat deze werkt. Water is aanwezig, bonen aanwezig, klepje losse koffiemaalsel is dicht.

Hoe los ik deze Catch22 op? Hoe maakt ik deze J85 wijs dat de koffieresidubak echt leeg is?

Re: Jura J85 "leeg de koffieresidubak" en "koffieresidubak ontbreekt"

3
Nee, helaas dat is de oorzaak niet.
Ik schreef al dat ik dat contact overbrugd heb zodat ik daar in ieder geval geen foutmelding van krijg.
Het zijn 3 contacten: 2 meten of de bak aanwezig is: die heb ik met een schakelaartje overbrugd en dan is er nog een derde contact die meet of er water in de bak staat. Geen contact/geen weerstand is geen water.
Ik heb de machine open en alle sensoren staan goed zoals bij in-gebruik.

Opgelost: Jura J85 "leeg de koffieresidubak" en "koffieresidubak ontbreekt"

8
Edit: het probleem bleek heel ergens anders aan te liggen! Het omgebogen/onderste deel van het contact op de lekbak shoof over het contact en daardoor "ziet" de machine de lekbak niet meer. Op het contactlipje in de machine zit een contactpuntje: daardoor eerst wel contact en als de bak verder naar binnen geduwd wordt verbreekt het contact weer.

Opgelost met een nieuw, zelfgemaakte, contact op de lekbak met een langere onderkant. Naar nu een ander probleem: zie spontaan willekeurig uitschakelen.

Opgelost: de microswitch voorin voor de residubakdetectie heb ik vervangen door een nieuwe. Op de multimeter leek de oude goed te werken, maar in de machine zelf niet.
Meteen ook maar de microswitch voor de losse koffie invoer vervangen. Bij het schoonmaakprogramma werd het inwerpen van de schoonmaaktablet (klepje open/dicht) niet gedetecteerd.