Updateteritus en twijfel

1
Inmiddels al jaren een Expobar Brewtus IV R en de altijd aanwezige update virus steekt weer eens de kop op. Dit keer is de Expobar het slachtoffer.

Als ik ga voor vergelijkbare specs met Expobar, m.i. wat meer kwaliteit en looks staat de Rocket R58 v3 hoog op het lijstje.

Maar… de hevelmachines hebben ook al jaren een soort magische aantrekkingskracht.
Een Londinium R24 technisch een qua uiterlijk super mooi alleen de prijs valt buiten de WAF 😉. Profitec pro 800 kwam ik vandaag tegen vind ik ook een mooie machine en meer binnen budget.

Lang verhaal kort, niet echt te vergelijken en moet deze misschien ook in de dual boiler rotatie pomp fan groep stellen; Rocket R58 v3, Profitec Pro 800 of wellicht nog iets heel anders (rond 2500euro).

Bedankt alvast.

Re: Updateteritus en twijfel

3
ErikBreda schreef:Inmiddels al jaren een Expobar Brewtus IV R en de altijd aanwezige update virus steekt weer eens de kop op. Dit keer is de Expobar het slachtoffer.

Als ik ga voor vergelijkbare specs met Expobar, m.i. wat meer kwaliteit en looks staat de Rocket R58 v3 hoog op het lijstje.

Maar… de hevelmachines hebben ook al jaren een soort magische aantrekkingskracht.
Een Londinium R24 technisch een qua uiterlijk super mooi alleen de prijs valt buiten de WAF
Afbeelding
. Profitec pro 800 kwam ik vandaag tegen vind ik ook een mooie machine en meer binnen budget.

Lang verhaal kort, niet echt te vergelijken en moet deze misschien ook in de dual boiler rotatie pomp fan groep stellen; Rocket R58 v3, Profitec Pro 800 of wellicht nog iets heel anders (rond 2500euro).

Bedankt alvast.
Pak dan gewoon een strega! Ga je echt wel plezier van beleven. Nou is net een mooie hier op het forum aangeboden en verkocht via marketplaats. Die was mooi geweest. Er staan er nog een paar te koop op marktplaats dacht ik.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

6
we tigers schreef: zo 09 jul 2023, 20:36 Als mede-inwoner van Breda met een Strega PSM; als je een keer wil kijken of het iets voor je is, kan je een keertje langs komen om een shotje te trekken.
Dat is een aanbod waar ik graag op inga. Leuk om eens het verschil te proeven, kom graag eens bij je langs met een zakje bonen.

7
bobbee schreef: zo 09 jul 2023, 08:15
ErikBreda schreef:Inmiddels al jaren een Expobar Brewtus IV R en de altijd aanwezige update virus steekt weer eens de kop op. Dit keer is de Expobar het slachtoffer.

Een Londinium R24 technisch een qua uiterlijk super mooi alleen de prijs valt buiten de WAF
Afbeelding
. Profitec pro 800 kwam ik vandaag tegen vind ik ook een mooie machine en meer binnen budget.

Bedankt alvast.
Pak dan gewoon een strega! Ga je echt wel plezier van beleven. Nou is net een mooie hier op het forum aangeboden en verkocht via marketplaats. Die was mooi geweest. Er staan er nog een paar te koop op marktplaats dacht ik.
Waarom zou ik een Strega moeten willen en niet een Profitec?

8
ErikBreda schreef: Waarom zou ik een Strega moeten willen en niet een Profitec?
Stuk goedkoper en zelfde belevenis. Kun je het lever koffie avontuur leren kennen en ik kreeg het idee dat cash ook meespeelt.

(je moet niks van mij overigens)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

9
bobbee schreef: zo 09 jul 2023, 21:21
ErikBreda schreef: Waarom zou ik een Strega moeten willen en niet een Profitec?
Stuk goedkoper en zelfde belevenis. Kun je het lever koffie avontuur leren kennen en ik kreeg het idee dat cash ook meespeelt.

(je moet niks van mij overigens)
Dat gevoel had ik ook niet hoor 🤣

Geld speelt natuurlijk altijd een rol maar tussen Strega, Profitec en Londinium zit best wat verschil.

Mocht een Profitec een volgende stap zijn na een Strega is die eerste stap overslaan wellicht (ook financieel) verstandiger.

10
De Strega met PSM mod zou zonder twijfel mijn voorkeur hebben boven de Profitec.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs