Re: Updateteritus en twijfel

11
ErikBreda schreef:
bobbee schreef: zo 09 jul 2023, 21:21
ErikBreda schreef: Waarom zou ik een Strega moeten willen en niet een Profitec?
Stuk goedkoper en zelfde belevenis. Kun je het lever koffie avontuur leren kennen en ik kreeg het idee dat cash ook meespeelt.

(je moet niks van mij overigens)
Dat gevoel had ik ook niet hoor
Afbeelding

Geld speelt natuurlijk altijd een rol maar tussen Strega, Profitec en Londinium zit best wat verschil.

Mocht een Profitec een volgende stap zijn na een Strega is die eerste stap overslaan wellicht (ook financieel) verstandiger.
De profitec is uiteraard een hele mooie machine, een klassieke lever. Je kunt er waanzinnige koffie mee zetten maar zo'n getweakte Strega biedt meer mogelijkheden, en dus meer waar voor je geld.
Afbeelding
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

12
De Profitec is op alle gebieden met een stapje meer gericht op zwaarder gebruik. Je zult er achter elkaar meer koffie mee kunnen zetten. Een Strega warmt wel veel sneller op, juist vanwege een iets kleinere boiler en slimme verwarming elementen. Maar als je een lever wilt, dan is de prijs/ kwaliteit verhouding van een Strega met PSM eigenlijk ongeëvenaard. Maar ik ben niet geheeld onbevooroordeeld, zie mijn Signature.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

13
Hier een voormalig gebruiker van een Strega met PSM en bezitter van een pro 800.

Ik heb genoten van mijn Strega maar heb nog geen moment spijt gehad van de stap naar de Pro 800.

Vooruitgang valt te behalen op verschillende vlakken en is deels objectief maar ook deels subjectief. En het is maar net welke aspecten voor jou belangrijk zijn om iets een stap vooruit te kunnen noemen.

De vraag is dus: wat vind jij belangrijk?

Je interesse in een hevelmachine, hoe zo’n machine tot de verbeelding spreekt, herkennen we hier allemaal heel goed denk ik. In dat opzicht is de stap naar een levermachine altijd een grote (subjectieve) stap voorwaarts!!

14
ErikBreda schreef: zo 09 jul 2023, 21:14
we tigers schreef: zo 09 jul 2023, 20:36 Als mede-inwoner van Breda met een Strega PSM; als je een keer wil kijken of het iets voor je is, kan je een keertje langs komen om een shotje te trekken.
Dat is een aanbod waar ik graag op inga. Leuk om eens het verschil te proeven, kom graag eens bij je langs met een zakje bonen.
Is goed. Stuur maar een pb'tje als je zover bent.
Bezzera Strega (PSM) | Cafelat Robot | Niche Zero | Kinu M47 Phoenix | Cormorant CR 600

15
ErikvW schreef: zo 09 jul 2023, 23:05 De Profitec is op alle gebieden met een stapje meer gericht op zwaarder gebruik. Je zult er achter elkaar meer koffie mee kunnen zetten. Een Strega warmt wel veel sneller op, juist vanwege een iets kleinere boiler en slimme verwarming elementen. Maar als je een lever wilt, dan is de prijs/ kwaliteit verhouding van een Strega met PSM eigenlijk ongeëvenaard. Maar ik ben niet geheeld onbevooroordeeld, zie mijn Signature.
Die snap ik niet helemaal. Het regenererend vermogen van de boiler van de Strega is volgens mij voldoende om shot na shot te maken.
Voordeel zie ik meer in het feit dat de 800 wat zwaarder is. Indraaien porta etc voelt allemaal wat fijner aan. Maar wat de kwaliteit van de shots betreft staat de Strega voor mij heeeeel hoog.

16
ErikBreda schreef:
ErikBreda schreef: Waarom zou ik een Strega moeten willen en niet een Profitec?
Stuk goedkoper en zelfde belevenis. Kun je het lever koffie avontuur leren kennen en ik kreeg het idee dat cash ook meespeelt.

Afbeelding

Geld speelt natuurlijk altijd een rol maar tussen Strega, Profitec en Londinium zit best wat verschil.

Mocht een Profitec een volgende stap zijn na een Strega is die eerste stap overslaan wellicht (ook financieel) verstandiger.
Kijk eens aan! Die is voor jou....

viewtopic.php?t=13134
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

17
bobbee schreef: wo 12 jul 2023, 16:08
ErikBreda schreef:

Afbeelding

Kijk eens aan! Die is voor jou....

viewtopic.php?t=13134
Ook een mooie, thanks for the tip! Inmiddels ook in gesprek over een (zgan) pro 800 v2

14-7 Eruit gekomen met de verkoper. Vanaf vandaag trotse eigenaar van een Profitec Pro 800 v2

Hier kan een slotje op.