Re: Wat drink je nu?

4056
Sinds kort een upgrade van mijn setup door mijn handmatige maler in te ruilen door een elektrisch aangedreven model :) Tevens begin juli de koffie van de maand bij het Hoofdkwartier besteld en deze afgelopen zondag voor het eerst in de maler gegooid. Maler moest veel groffer dan bij de koffie van koffievoordeel en gaf na wat instellen een mooie fruitige koffie welke best een lichtere kleur heeft dan iets wat donker gebrande koffie van koffievoordeel. Wel leuk om eens wat anders te drinken met meer smaaktonen er in :)
Groeten,
Hans

Quickmill 820
Eureka Oro Mignon XL

4057
cremalover schreef:Aanbieding bij de Plus.
2 zakken van 1 kilo voor de prijs van 1.
En ja.Ik vind hem heel lekker.Zal wel grotendeels Robusta zijn.
Waarschijnlijk ben ik hier een liefhebber van.
IMG-20230716-WA0004.jpg
En met hoeveel gram doseer je die?
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

4058
Hans86 schreef:Sinds kort een upgrade van mijn setup door mijn handmatige maler in te ruilen door een elektrisch aangedreven model :)
nieuwe setup.png
Tevens begin juli de koffie van de maand bij het Hoofdkwartier besteld en deze afgelopen zondag voor het eerst in de maler gegooid. Maler moest veel groffer dan bij de koffie van koffievoordeel en gaf na wat instellen een mooie fruitige koffie welke best een lichtere kleur heeft dan iets wat donker gebrande koffie van koffievoordeel. Wel leuk om eens wat anders te drinken met meer smaaktonen er in :)
230716-Koffie van de maand Juli.png
Leuk! Grover malen heeft te maken met dat je nu verse koffie hebt. Beste wat er is.
Afbeelding
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’