Ha allen!
Na een tijdje meelezen zonder account, is het moment voor mij gekomen om ook mee te praten.
Vandaar een introductie:
Altijd wel enige interesse in goede koffie gehad, maar toen ik ruim een jaar geleden bij een “wielercafé” begon te werken, is deze interesse doorontwikkeld tot een soort hobby.
Hier hebben we een rocket espresso boxer met timer en twee groepen, en een mazzer super jolly maler.
Aan het materiaal ligt het dus niet! Echter is daar vrij weinig opleiding/kennis/ervaring aanwezig, en heb ik met zelf uitzoeken inmiddels de meeste kennis opgedaan. Er valt nog veel te leren!
Ik heb dus ervaring met de commerciële koffie, waar alles snel moet, maar door deze onwijs lekkere koffie wil ik nu thuis ook af van mijn droevige nespresso.
Daarom heb ik de Timemore Sculptor 64S gebackt en verwacht ik deze redelijk snel binnen te krijgen.
Daarnaast heb ik een V60 gekregen en ga ik nog een weegschaal en koker kopen. Dit alles met het idee dat ik eerst een tijdje begin te experimenteren met filterkoffie, om er uiteindelijk een mooie halfautomaat bij te kopen.
Naast koffie zijn mijn hobby’s fietsen (wielrennen/mountainbiken) en muziek (een uit de hand gelopen soundcloud account).
Ik kijk uit naar mijn deelname op dit forum!
Re: Even voorstellen
2Leuk dat je op het forum zit! Heb je al een halfautomaat op het oog?
En welke koffie schenken jullie in het cafe?
En welke koffie schenken jullie in het cafe?
Rocket R58 Cinquantotto - Timemore 64s - Commandante C40
4Welkom op het forum!
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
5Een aantal… heb het beginnerstopic uiteraard uitgebreid doorgelezen, maar daar laat ik me natuurlijk ook graag in adviseren.Emass schreef: wo 26 jul 2023, 10:17 Leuk dat je op het forum zit! Heb je al een halfautomaat op het oog?
- Ascaso Steel Duo PID v2 (vind ik uiterlijk de mooiste, maar duur en vraag me af of thermocoil even goed presteert als een boiler)
- Profitec Pro 300 (lijkt de beste voor z’n prijs)
- Lelit Bianca V3 (lijkt meest rijk in functionaliteiten)
- Rocket R58 (affiniteit met het merk)
We hebben een band met Il Magistrale, compleet geprofileerd als “cycling coffee”
6Dank! Omdat ik enigszins anonimiteit wil behouden, houd ik het op "Noord-Holland".
7OK ik ga reduceren en deduceren. Succes met het koffie avontuur.Dronq schreef:Dank! Omdat ik enigszins anonimiteit wil behouden, houd ik het op "Noord-Holland".
️
8Hoewel ik zelf gezorgd heb voor een lichaam dat nu te zwaar is voor mijn wielen, mijn zoon rijdt nu op mijn Colnago, wel een een coffeebrand dat serieuze banden heeft met profi wielrenners.
https://magistralecyclingcoffee.cc/the-journey/
️
️
9Als je de moeite erin stopt en dat lukt, mag je het wetengilleko B. schreef: wo 26 jul 2023, 10:59OK ik ga reduceren en deduceren. Succes met het koffie avontuur.Dronq schreef:Dank! Omdat ik enigszins anonimiteit wil behouden, houd ik het op "Noord-Holland".
️
10Leuk om te horen! En klopt, ze zitten diep in de wielerwereld. Zelf staat het idee van “fietskoffie” me niet zo aan, maar het is lekkere koffie desalniettemin!gilleko B. schreef: wo 26 jul 2023, 11:04 Hoewel ik zelf gezorgd heb voor een lichaam dat nu te zwaar is voor mijn wielen, mijn zoon rijdt nu op mijn Colnago, wel een een coffeebrand dat serieuze banden heeft met profi wielrenners.
️