Re: In naam der espresso [emoji3531]

61
Die zoektocht is best leuk. En de marge voor succes smal. Maar als je dan de sweetspot raakt……. dan is het vaak ook echt hemels. (en daarna de frustratie dat je de sweetspot weer kwijt raakt).

Maar het is een leuk proces als onderbreking van achteloos best goede (maar niet uitmuntende) bakken zetten .
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

Re: In naam der espresso [emoji3531]

62
manduca schreef: wo 02 aug 2023, 07:47 Die zoektocht is best leuk. En de marge voor succes smal. Maar als je dan de sweetspot raakt……. dan is het vaak ook echt hemels. (en daarna de frustratie dat je de sweetspot weer kwijt raakt).

Maar het is een leuk proces als onderbreking van achteloos best goede (maar niet uitmuntende) bakken zetten .
Oef, zeg dat, je bonen een week ouder, kun je weer pielen..
Op zich geen ramp, het zijn kleine correcties, maar ze onderbreken de 'ben nog nie wakker, geef me mn koffie' modus waar ik de meeste ochtend start momenten in rondpruttel.

Re: In naam der espresso ♥️

63
Ik heb het wel eens genoemd, in den prille ochtend in het donker van bed naar benee. Totaal stilte, zacht lampje aan boven espressomachine, acaia aan en plaatsen, kopje erop, spiegeltje plaatsen, malen, bottemless
en puckprep, en, een straaltje voorziet een rustgevend gekletter in het kopje, allemaal in totale serene ochtendstilte zonder last van partner en kinderen. Je mist wel een hoop innerlijke rust als je geen espresso maakt.

64
Hier komt nog bij dat ik het resoneren van de Linea heb geëlimineerd. Komt vaak voort uit de gewapende lange slang die vanuit de pomp water verdeelt in de machine. Snerpende is nu weg en heeft plaatsgemaakt voor een heel zachtzoemend geluid van de RPM motor met rotatiepomp. Heel fijn en aangenaam.

66
gilleko B. schreef: wo 02 aug 2023, 13:04 Ik heb het wel eens genoemd, in den prille ochtend in het donker van bed naar benee. Totaal stilte, zacht lampje aan boven espressomachine, acaia aan en plaatsen, kopje erop, spiegeltje plaatsen, malen, bottemless
en puckprep, en, een straaltje voorziet een rustgevend gekletter in het kopje, allemaal in totale serene ochtendstilte zonder last van partner en kinderen. Je mist wel een hoop innerlijke rust als je geen espresso maakt.

Afbeelding
Mooi!

Sinds 5 weken bevallen van een uiterst temperamentvolle alles opeisende maar toch zo lieve dochter.
Ik wens mijn vrouw dan even succes en ga mijn labje in even lekker espresso maken in rust dan wel niet in algehele sereniteit maar ik pak wat ik kan :lol:

Mijn vrouw heeft nooit koffie gedronken maar wilt toch altijd heel nieuwsgierig even proeven :D
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

69
PeterOo schreef: wo 02 aug 2023, 17:20 Waar ik wel benieuwd naar ben is wat die lekkere bonen dan waren die @fransw gebruikt.
Java bonen, groen gekocht bij Hoofdkwartier, eigengebrand.

Zit momenteel niet bij Hoofdkwartier in het pakket maar hun andere gebrande bonen zijn ook uitstekend.

https://www.hoofdkwartier-koffiebrander ... ffiebonen/
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

70
Hk87 schreef:
gilleko B. schreef: wo 02 aug 2023, 13:04 Ik heb het wel eens genoemd, in den prille ochtend in het donker van bed naar benee. Totaal stilte, zacht lampje aan boven espressomachine, acaia aan en plaatsen, kopje erop, spiegeltje plaatsen, malen, bottemless

Afbeelding
Mooi!

Sinds 5 weken bevallen van een uiterst temperamentvolle alles opeisende maar toch zo lieve dochter.
Ik wens mijn vrouw dan even succes en ga mijn labje in even lekker espresso maken in rust dan wel niet in algehele sereniteit maar ik pak wat ik kan
Afbeelding

Mijn vrouw heeft nooit koffie gedronken maar wilt toch altijd heel nieuwsgierig even proeven :D
Zo is het
Afbeelding

Afbeelding