Even voorstellen

1
Hallo! ook ik wil me graag even voorstellen.

In de Coronatijd ben ik me meer gaan verdiepen in koffie. De nespresso cups maakten plaats voor een Delonghi dedica met een Sage the dose control maler. Een poosje aan het rommelen geweest óok met bonen van bijvoorbeeld de Brandzaak.
Na de corona ging de aandacht eraf en werd er een 'simpele' phillips volautomaat aangeschaft. Inmiddels was deze onlangs voor de 2e keer defect en vond ik het tijd deze koffie-hobby toch weer op te pakken.

Vorige week heb ik een Bezzera Magica PID aangeschaft met de Sage dose control er nog naast. Gisteren de hele dag lopen klooien met supermarkt bonen (ja i know :oops:, maar wilde echt eerst met goedkope bonen de machine e.d. leren kennen) en tot de conclusie gekomen dat dit waarschijnlijk de rede is van het niet fijn genoeg kunnen malen waardoor er nog niet echt drinkbare koffie uitkwam. Dus direct bij Fascini wat bonen besteld welke morgen binnen gaan komen.

hierna hoop ik te concluderen dat mijn maler voor nu met 'echte bonen' wel voldoet, anders zal ik nog wat euro's stuk moeten gooien op een goede maler.
Ik hoop op dit forum tips te vinden over malers, bonen, technieken enzovoorts!

Oja: mijn nickname lijkt heel erg voor de hand liggend op een forum als deze. Echter heet ik Bart en werd ik door mijn kleinere broertje altijd 'Bakkie' genoemd, ik dacht 1+1=2 :mrgreen: