Re: DF64V of DF83?

11
Pti schreef:Het schijnt dat met een hoop zegt over die koffiemaler niet nog uit moet komen, maar één ding is zeker, het is de allerbeste koffiemolen die nog niet bestaat.

VWB de niche Duo, twee setjes maalschijven is leuk, maar ik zie mezelf in de praktijk niet wekelijks meermaals van maalschijven wisselen :roll:
Wisselen gaat wel heel makkelijk, weet niet of je dat hebt gezien?
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

13
B003 schreef: di 04 jul 2023, 20:57 Wellicht een Timemore 078s, schijnt een betere pourover te malen dan een Niche Zero en is ook niet al te duur, via Indigogo te reserveren. De 's' is dus de espresso maler die ook een goede filterkoffie maalt.
Goede tip, dank je!!
La Pavoni Professional 2023 - Quamar M80E - KINGrinder K6 - V60 - Moccamaster KBG Select - Bialetti Moka Express

14
bobbee schreef: di 04 jul 2023, 21:21
Pti schreef:Het schijnt dat met een hoop zegt over die koffiemaler niet nog uit moet komen, maar één ding is zeker, het is de allerbeste koffiemolen die nog niet bestaat.

VWB de niche Duo, twee setjes maalschijven is leuk, maar ik zie mezelf in de praktijk niet wekelijks meermaals van maalschijven wisselen :roll:
Wisselen gaat wel heel makkelijk, weet niet of je dat hebt gezien?
Net een filmpje gekeken. Gaat inderdaad bijzonder makkelijk. Maar toch denk ik dat ik daar te lui voor ben en het in de praktijk niet dagelijks zal doen. Maar het is wel een mooi systeem!

@Pti: zie filmpje

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kEJnoRC ... =jakewalsh[/youtube]
La Pavoni Professional 2023 - Quamar M80E - KINGrinder K6 - V60 - Moccamaster KBG Select - Bialetti Moka Express

15
Het is inderdaad persoonlijk. Wat de 1 geen probleem vindt is voor de ander veel werk of vervelend. Moet iedereen voor zichzelf uitmaken.
Ik denk dat ik bij oorbel het zo wissel als ik dat wil.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

16
Gaat inderdaad best makkelijk, maar nog niet zo makkelijk als het keukenkastje openen en de stekker van je filterkoffiemaler in het stopcontact steken. En dan hoef je na de wissel ook niet opnieuw "opzoek" naar je espressomaling, maar inderdaad single-dose is mij al teveel moeite. :ugeek:

17
Veel regen, lang op de Ipad vergeleken en gepiekerd, dan nu eindelijk tweede maler aangeschaft. Df64v. Gebruik hem naast mijn XL. De XL doet eigenlijk alles wat ik wil. Deze ernaast om mee te spelen, speciale boontjes, af en toe een decaf.
Gehaald bij Koffiekompaan. Super leuke nette zaak. Ik twijfelde tussen deze en de Df83. Omdat ik wil spelen is toerental regelen ook leuk. Daarnaast vond ik de Df83 veel minder premium aanvoelen. Ook veel geluid en resonantie.
De df64V is super klein en slank. Stil. En werkt erg fijn. Grote goed afleesbare maalgraad instelling. En super makkelijk schoon te maken met magnetische chute.
Erg blij mee.

18
Ik heb vorige week uiteindelijk ook gekozen voorde DF64V. De DF83 was ook echt een mooie machine en ik vond de keuze erg lastig.

Maar ook voor mij gold: de afwerking van de DF64V is echt fraai. En de variabele snelheid trok me over de streep.