Re: Kalibreren van The Force Tamper

71

omeCo schreef: Nice!

Ik weet niet of je ondernemende kinderen hebt? Maak ze er in dat geval op attent dat TFT niet onder de kraan hoeft als er maalsel tussen de base en de leveler zit. Mijn dochter had zonder enige uitleg en bovendien zonder toestemming en mijn aanwezigheid ‘koffie’ gemaakt en daarna alles ‘netjes’ opgeruimd…..
Afbeelding

‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

73
omeCo schreef: di 29 aug 2023, 17:12 Ik was blij dat ze al haar tanden nog had. Stel je voor dat die hefboom een mep uitdeelt.
In dat geval: gewoon terug meppen.

Vandaag eens even mijn TFT stevig heen en weer geschud. Maar ik het hoor het ringetje, dat er wel degelijk in zit, helemaal niet rammelen. Kan het wellicht zijn dat de maat van het ringetje ietsepietsie is gewijzigd? En daardoor preciezer past.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.

74
Frup schreef:
omeCo schreef: di 29 aug 2023, 17:12 Ik was blij dat ze al haar tanden nog had. Stel je voor dat die hefboom een mep uitdeelt.
In dat geval: gewoon terug meppen.

Vandaag eens even mijn TFT stevig heen en weer geschud. Maar ik het hoor het ringetje, dat er wel degelijk in zit, helemaal niet rammelen. Kan het wellicht zijn dat de maat van het ringetje ietsepietsie is gewijzigd? En daardoor preciezer past.
Bij stevig schudden hoor ik inderdaad een geluidje. Het is de term ‘rammelen’ niet waardig.
Dit was de eerste keer dat ik het ding zo schud. En de laatste keer. Dan ‘rammelt’ er ook niets
Afbeelding