Re: De koffie drinkende muziekliefhebbers

882
fransg schreef: zo 27 aug 2023, 10:22 Geen idee of die ook 'beter' is, sowieso uit de laptop niet echt hifi
Nieuwsgierig als ik ben heb ik via beide URL's de bestanden van YT gedownload (in Linux via de terminal). Ik heb gekozen voor drie audio formats: flac, wav en opus.
Tijdens het proces zie ik dat het als een webm formaat gedownload wordt en op de laptop omgezet wordt naar of flac, of wav of opus. Ook zie ik dat als het gedownload is de bestanden verwijzen naar hetzelfde bronbestand op YouTube. In dit geval Rr5TgYSOq6U.
Mijn conclusie is dat het geen verschil maakt.

Qua kwaliteit moet ik zeggen dat ik menig bestand op deze manier gedownload heb (flac bestanden) en via een DAC afspeel vanaf mijn telefoon met een goede hoofdtelefoon. Daar ben ik best tevreden mee.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Bijlagen

888
omeCo schreef: vr 01 sep 2023, 17:50 Ze schijnen weer helemaal hot te zijn bij generatie Z maar ik zag ze in 2003 op Pinkpop.
Mooi dat je daarbij was.

Ik had nog niet van ze gehoord ;-)

Van wat ik even op YT zag nu zou ik er ook niet naarheen gaan ;-)

Leuk dat ze nu hot zijn! Hopelijk zijn de heren inmiddels niet geveld door tinnitus.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

890
omeCo schreef: vr 01 sep 2023, 20:49
fransg schreef:
omeCo schreef: vr 01 sep 2023, 17:50 Ze schijnen weer helemaal hot te zijn bij generatie Z maar ik zag ze in 2003 op Pinkpop.
Mooi dat je daarbij was.

Ik had nog niet van ze gehoord ;-)

Van wat ik even op YT zag nu zou ik er ook niet naarheen gaan ;-)

Leuk dat ze nu hot zijn! Hopelijk zijn de heren inmiddels niet geveld door tinnitus.
Hè?
Welk deel vind je vreemd?
Dat ik ze niet kende?
Dat ik de muziek niet begrijp?
Dat ik hun het nieuwe succes van harte gun?
Dat ik vrees dat hun trommelvliezen hebben geleden onder hun werkzaamheden?
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino