(TKA) La Marzocco GS/3

1
Te koop: La Marzocco GS/3 Paddle uit 2011. Exclusief onderhouden door Alleborgh. In juni heeft de machine een flinke overhaul gehad, o.a. zijn vervangen:

* electronica
* pompkop
* koffieboiler
* mengblok
* verwarmingselement stoom
* nieuwe lekbak

Alles bij elkaar 2,600,- aan kosten voor het werk, de machine is in uitstekende staat. Vraagprijs: 4,000,- Kom gerust langs voor een kopje koffie, te bezichtigen en uit te proberen bij mij thuis in Amsterdam.

Laatst gewijzigd door Frankizmo op za 02 sep 2023, 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Re: La Marzocco GS/3

3
fransg schreef: vr 01 sep 2023, 18:28 Dit is tevens je introductie op het forum, meen ik?

Welkom en we lezen graag wat je ervaringen zijn tot nu toe.
Dank! Ik ben een tijd geleden lid geworden van het forum, toen de koffie interesse begon, maar ik heb inderdaad nog niet gepost. De GS/3 is mijn 2e serieuze machine, na een upgrade vanuit een Rancilio Silvia met PID hack van eigen makelij. Ik gebruik hem samen met een Compak K10 Fresh molen die ik wel van plan ben aan te houden. Na jaren van mijn GS/3 genoten te hebben denk ik aan een overstap naar een lever machine, om precies te zijn een Profitec Pro 810. Iets met veel minder toeters en bellen, en wat minder de espressomicroscoop die de GS/3 eigenlijk is.

4
Ongevraagd advies: Check ook even de Londinium R24 met actieve pre infusie van 2 tot 6 bar en vergelijk die met de profitec pro 800.

(een pro 810 ken ik niet, is het een typefout? Moet het pro 800 zijn?)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
bobbee schreef: za 02 sep 2023, 14:33 Ongevraagd advies: Check ook even de Londinium R24 met actieve pre infusie van 2 tot 6 bar en vergelijk die met de profitec pro 800.

De 810 was volgens mij een speciale uitvoering van de 800! Zag m een tijd geleden op de site van Van Pommeren staan maar kan deze niet meer vinden.
Rocket R58 Cinquantotto - Timemore 64s - Commandante C40

7
https://www.tasteit-shop.at/d/det/188/p ... schine.htm
Die neue Pro810 Hebelmaschine ist die neue Version unserer Handhebelmaschine Pro800 und wartet mit einem stilvollen, eleganten Look auf Sie. Allein der Anblick ist ein Genuss. So lässt die neue Pro810 nicht nur das Herz von Kennern und Liebhabern von Espresso-Handhebelmaschinen höherschlagen.

Die neue Pro 810 mit praktischen Kippventilen für Dampf und Heisswasser, deren Griffe des Handhebels und der Siebträger aus dem edlen Holz des amerikanischen Nussbaums handgefertigt werden. Während sich das große, piniengrüne Manometer, ein weiteres optisches Highlight, perfekt in das klassische Design einfügt, verbirgt sich das PID-Display dezent hinter der Wasserauffangschale. Die über die massive Brühgruppe ausgeübte Preinfusion sowie der besondere Druckverlauf garantieren optimale Espressi.

- Dippersystem- Massive Handhebelbrühgruppe (7,8kg)
- isolierter Kupferkessel mit 3,5l Fassungsvermögen
- Wassertank mit 2,8l Fassungsvermögen
- Vibrationspumpe
- Festwasseranschluss mit Druck der Wasserleitung möglich (mehr Infos: verkauf@tasteit.at)
- Kippventile
- 340x420x505 mm ohne Siebträger
- 340 x 730x 575 mm mit Siebträger und aufgestelltem Handhebel
- Gewicht 35,5kg
- Leistung 1600 W

Weitere technische Details:

- Handgefertigte Griffe des Handhebels, der Kippventile und der Siebträger aus amerkianischen Nussbaum
- Grosszügiger, piniengrüner Kesseldruckmanometer
- PID-Regler zur Einstellung der Kesseltemperatur
- Programmierbarer ECO-Modus
- Vibrationspumpe dient ausschließlich der Kesselbefüllung bei Tankbetrieb
- Bei Festwassereinstellung ist die Pumpe deaktiviert
- große Wasserauffangschale mit ca. 1,25 l Fassungsvermögen
- Hochwertige Dampf- und Heißwasserrohre
- Kesseldruckmanometer
- Zusätzlich ein bodenloser Filterträger
- Höhenverstellbare Füße aus rostfreiem Edelstahl
- Programmierbarer ECO-Modus
- inklusive Tamper mit Edelstahlbasis und Bakelit-Griff
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

8
bobbee schreef: za 02 sep 2023, 14:33 Ongevraagd advies: Check ook even de Londinium R24 met actieve pre infusie van 2 tot 6 bar en vergelijk die met de profitec pro 800.

Wat van Pommeren destijds aangaf toen ik ze er naar vroeg:

"De Pro 810 is de 800 maar met producttitel 810. Ja, handig is anders en profitec noemt het de 800 op hun site maar 810 op het product. Beetje apart maar er is er dus maar één soort 800 beschikbaar."

Ik heb ook gekeken naar de Londinium - een vriend van mij heeft die ook, op zich een prima machine. Maar hij valt toch voor mij af omdat ik er net teveel electronica in vind zitten.

10
Frankizmo schreef:

Wat van Pommeren destijds aangaf toen ik ze er naar vroeg:

"De Pro 810 is de 800 maar met producttitel 810. Ja, handig is anders en profitec noemt het de 800 op hun site maar 810 op het product. Beetje apart maar er is er dus maar één soort 800 beschikbaar."

Ik heb ook gekeken naar de Londinium - een vriend van mij heeft die ook, op zich een prima machine. Maar hij valt toch voor mij af omdat ik er net teveel electronica in vind zitten.
Dat is jammer want dat beetje electronica zorgt voor het verschil waardoor je echt heel kunt spelen op een zeer toegankelijke manier.
Afbeelding
Maar goed, mooiste is dat je zo tot jou persoonlijke keuze komt! Succes in ieder geval.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!