Re: De rook erin
12Ja, wanneer het buiten 7C is geeft dat je een stuk meer speelruimte dan in de zomerCoffeebandit schreef: za 04 mar 2023, 16:39Ik vind koud roken gemakkelijker dan warm roken. Maar kruipt wel heel wat tijd in en je bent natuurlijk afhankelijk van de buitentemperatuur.Pti schreef: za 04 mar 2023, 15:33 Lekker hoor! Ik heb wel wat ervaring met warm roken, alhoewel dat ook al weer véél te lang geleden, is maar dit is nog wel even een niveautje hoger.

Ik deed altijd graag verse worstjes roken van mijn favoriete slager met eigen worstenmakerij. En ook warm gerookte zalm, een hele zijde op de huid, gerookt op een beuk en geserveerd met mierikswortel en zure room, het water loopt me alweer in de mond...
13Lekker.Pti schreef: za 04 mar 2023, 16:48Ja, wanneer het buiten 7C is geeft dat je een stuk meer speelruimte dan in de zomerCoffeebandit schreef: za 04 mar 2023, 16:39Ik vind koud roken gemakkelijker dan warm roken. Maar kruipt wel heel wat tijd in en je bent natuurlijk afhankelijk van de buitentemperatuur.Pti schreef: za 04 mar 2023, 15:33 Lekker hoor! Ik heb wel wat ervaring met warm roken, alhoewel dat ook al weer véél te lang geleden, is maar dit is nog wel even een niveautje hoger.![]()
Ik deed altijd graag verse worstjes roken van mijn favoriete slager met eigen worstenmakerij. En ook warm gerookte zalm, een hele zijde op de huid, gerookt op een beuk en geserveerd met mierikswortel en zure room, het water loopt me alweer in de mond...
Binnenkort weer paling en makrelen warm roken.
14HOU!!!!Pti schreef:Ja, wanneer het buiten 7C is geeft dat je een stuk meer speelruimte dan in de zomerCoffeebandit schreef: za 04 mar 2023, 16:39Ik vind koud roken gemakkelijker dan warm roken. Maar kruipt wel heel wat tijd in en je bent natuurlijk afhankelijk van de buitentemperatuur.Pti schreef: za 04 mar 2023, 15:33 Lekker hoor! Ik heb wel wat ervaring met warm roken, alhoewel dat ook al weer véél te lang geleden, is maar dit is nog wel even een niveautje hoger.![]()
OP!!!
Hoe moet dat nou verder… ik eet vanavond pannenkoeken…
15Ook niet slechtomeCo schreef: za 04 mar 2023, 17:58![]()
HOU!!!!
OP!!!
Hoe moet dat nou verder… ik eet vanavond pannenkoeken…

16Wat is de temperatuur van koudroken? Ik rook zo af en toe forel op een temperatuur van net geen 80 graden (dacht ik mij te herinneren). Is overigens al weer twee jaar geleden dat ik dat voor het laatst gedaan heb.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva = 2820 & een QM3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
18De rook erin, in Arabië hebben ze ook een opvatting
https://www.instagram.com/reel/CwVHGEbo ... M1YmI2Ng==
Met enige regelmaat zie je dit soort filmpjes. Poehee
️
https://www.instagram.com/reel/CwVHGEbo ... M1YmI2Ng==
Met enige regelmaat zie je dit soort filmpjes. Poehee