Re: De LONDINIUMs afdeling

902
fransg schreef: za 23 sep 2023, 15:42 Als je ziet wat er bij komt kijken wanneer je vandaag de dag een stukje vliegt dan lijkt in vergelijking daarmee het zetten van een kopje espresso ineens vrij eenvoudig:

https://www.youtube.com/watch?v=Bojbv0mRnH8
Ik kwam een week of drie geleden in een winkel waar ik regelmatig kom.Staat de zoon van de eigenaar aan de kassa.
Ik zeg "En jongen ga je het over een paar jaar overnemen? "
Ik schatte hem een jaar of 17.
Nee zegt hij Dat gaat hem niet worden. Ik zeg "wat ga je da doen? "

Hij zegt ik vlieg.Ik ben co piloot.
Ik lachen maar was echt zo. Net 21 jaar. Co piloot op een privejet. Heeft bijna alle papieren binnen.Kan verkeren.

904
Leuk. Fido ken ik nog wel. Nog uit de tijd dat de HCC groot was. En dan dingen downloaden met Zmodem…..

Vliegtuig waar ik op vlieg is oersimpel, maar helaas mogen we zelf van de wetgever nog geen moertje aandraaien. Dat moet allemaal gecertificeerd.
En die moderne zelfbouw kisten zijn tegenwoordig veel complexer, maar daar mogen ze wel aan sleutelen. Soms snap ik de wetgeving ook niet en moet ik maar aan de koffie.
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

905
manduca schreef: za 23 sep 2023, 23:36 Leuk. Fido ken ik nog wel. Nog uit de tijd dat de HCC groot was. En dan dingen downloaden met Zmodem…
Ja! en Onder OS/2 Warp een 'fossil' om die communicatie beter te smeren, en checksums.
manduca schreef: za 23 sep 2023, 23:36 Vliegtuig waar ik op vlieg is oersimpel, maar helaas mogen we zelf van de wetgever nog geen moertje aandraaien.
Gelukkig is de wetgever voorlopig nog heel coulant waar het espressomachines aangaat en mogen we daar met het juiste gereedschap zelf de basis dingen aan onderhouden en zo nodig schoonmaken of vervangen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

906
Zo, na de aanvankelijk deceptie met de 1e rondjes Vectis, is alles nu in orde!
Het lag niet aan de ringen of het douchescherm, nergens vuil of te veel vet.
Alleen de achterste bout van de groep zat te los. Foutje bij de afleverbeurt . . . . Mag Reiss weten!
Nu die allemaal vast zitten spuit er zelfs geen water bij heel fijn malen.
Ik heb geprobeerd heel fijn te malen zodat de pre-infusie meer dan 1 minuut werd en ik 32 gr espresso in 39 seconden doorloop had.
Dat is best fijn en de groep was nog steeds dicht en nergens water of stoom.

Nu kan ik gewoon ontspannen met de Vectis aan de slag om te oefenen.
Lijkt me nu toch wel een hele fijne machine!! (Mag Reiss ook weten!)

908
Super!

Die boutjes worden in de LR24 zetgroep door de Italianen véél te strak aangedraaid en in Birmingham weten ze dat "vast is vast" en strakker is ongewenst maar in dit geval was één boutje te relaxed kennelijk

;)

Zulke dingen zijn niet gemakkelijk te 'feedbacken' naar de mannen die de assemblage doen. Ze weten dat "vast is vast" en dat strakker niet moet maar losjes evenmin, echter als er een is afgeleid kan het even anders lopen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino