Re: Espressomachine troubleshooting - tips?

11
PeterOo schreef: ma 02 okt 2023, 21:41 Meet je ook geen 240V wisselspanning tussen aansluiting 1 en 3?
En die komt wel binnen tussen pin 1 en 2?

Wat is het typenummer van de controlbox? Ik kan net niet het hele schema zien op de foto.
Internet komt met een nieuwer type voor de Technika IV die wel op een SSR aangesloten moet worden. :?

Misschien zijn er troubleshooting guides online voor jouw controlbox die aangeven wanneer de controlbox het verwarmingselement van stroom voorziet?
Hmm dat durf ik niet zo te zeggen maar ga het morgenochtend even nameten. Typenummer is Codice 9.9.06.30G, €130 bij dr trading..
ECM Mechanika IV - Eureka Mignon Specialita

12
Ik zou je espresso machine ook nog even in een ander stopcontact proberen.

Ik had ooit eens met 1 van mijn espresso machines dat er een hele rare smaak koffie uit kwam. Wat bleek: stopcontact was kapot en espresso machine kreeg niet de volledige elektriciteit die hij nodig had waardoor er rare dingen gebeurde met de temperatuur en er de meest vieze espresso ooit uit kwam.

Espresso machine kreeg daarna een ander plekje en toen was alles weer in orde. Echt bizar was dat
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

13
Had je deze link op kaffee-netz al gevonden? Daar beweren ze dat het meestal de contacten van het relais voor het verwarmingselement zijn.
https://www.kaffee-netz.de/threads/ecm ... lt.105721/

De nieuwe control box heeft een uitgang voor SSR, dus als het relais daarvan kapot gaat kun je er ook een SSR tussen zetten. Een SSR is goedkoper dan een nieuwe control box. ;)

Enig idee wat de aux uitgangen op je huidige control box doen? Dat is niet ook toevallig 5V en SSR?
Odyssey Argos - Lagom P64 - Hario Switch

14
PeterOo schreef: ma 02 okt 2023, 21:41 Meet je ook geen 240V wisselspanning tussen aansluiting 1 en 3?
En die komt wel binnen tussen pin 1 en 2?

Wat is het typenummer van de controlbox? Ik kan net niet het hele schema zien op de foto.
Internet komt met een nieuwer type voor de Technika IV die wel op een SSR aangesloten moet worden. :?

Misschien zijn er troubleshooting guides online voor jouw controlbox die aangeven wanneer de controlbox het verwarmingselement van stroom voorziet?
Inderdaad geen wisselspanning tussen aansluiting 1 en 3, maar wel tussen 1 en 2..
Rosanne schreef: ma 02 okt 2023, 23:31 Ik zou je espresso machine ook nog even in een ander stopcontact proberen.

Ik had ooit eens met 1 van mijn espresso machines dat er een hele rare smaak koffie uit kwam. Wat bleek: stopcontact was kapot en espresso machine kreeg niet de volledige elektriciteit die hij nodig had waardoor er rare dingen gebeurde met de temperatuur en er de meest vieze espresso ooit uit kwam.

Espresso machine kreeg daarna een ander plekje en toen was alles weer in orde. Echt bizar was dat
Afbeelding
Hmm dat is ook bijzonder! Heb een ander stopcontact geprobeerd, was mooi geweest maar helaas geen resultaat :D
PeterOo schreef: di 03 okt 2023, 09:42 Had je deze link op kaffee-netz al gevonden? Daar beweren ze dat het meestal de contacten van het relais voor het verwarmingselement zijn.
https://www.kaffee-netz.de/threads/ecm ... lt.105721/

De nieuwe control box heeft een uitgang voor SSR, dus als het relais daarvan kapot gaat kun je er ook een SSR tussen zetten. Een SSR is goedkoper dan een nieuwe control box. ;)

Enig idee wat de aux uitgangen op je huidige control box doen? Dat is niet ook toevallig 5V en SSR?
Aaah dat is interessant! Nee ik heb geen idee wat de huidige AUX uitgangen doen, heb hier ook al op internet naar gezocht.. :roll:
Ik denk dat het toch maar een nieuwe controlbox halen is vanmiddag bij d.r. trading
ECM Mechanika IV - Eureka Mignon Specialita