Re: Wat drink je nu?

4321
bobbee schreef:
gilleko B. schreef:
bobbee schreef:Net weer heerlijke frisse filterkoffie gezet met die koffie uit Rotterdam. Ik ga daar een keer een proefpakket bestellen! Zo kan ik niet branden voor filter koffie.

Wederom switch gebruikt. (topding)

20 gram op stand 25 comandante

Water net van de kook opgeschonken met switch open 60 gram, bij 30 sec tot 120 gram. Bij 1:20 switch dicht en water van 75c opgeschonken tot 290 gram. Bij 1:45 switch open en laten doorlopen.
Hele zoete filterkoffie!
Afbeelding
Afbeelding
wie had dat gedacht, spicekix bonen alsnog als Filter goedgekeurd.

Afbeelding
Heb contact met dezr branderij, de witte zakken zijn specifiek voor filterkoffie gebrand, ultra light. Dus dat deze voor espresso niet werken is te verklaren.
Ai had hij niet gezegd en stond niet op de verpakking. Uitstekende filterkoffie dus. Discussies te verklaren en opgelost. Namor gaf het al aan. Leuk dat je even gebeld hebt! Top.

Afbeelding

4323
RdW62 schreef: di 03 okt 2023, 21:07 Ziet er goed uit! waar haal je die bonen? Thanks.
Die boontjes waren een (beperkte) buitenkans afgelopen zomer, geen idee waar die nu verkrijgbaar zouden zijn.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4327
fransg schreef:Is die cruesli lekker?
IMG_6813.jpeg
Heb het gegeten en het is zoet en brossig, dus het hapt heerlijk en snel weg. Om koffie te herkennen moet ik wel veel registers in mijn grijze cellen openrukken, en na het knaag- en slikwerk meen ik iets van koffie te herkennen, maar daarover twijfel ik inmiddels weer.

Afbeelding

4329
Barista is wel een hip woord! Zet ergens barista op en het verkoopt. Melk, cruesli. Net zoiets als "professional" op een huishoudelijk apparaat.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

4330
Hk87 schreef: ma 02 okt 2023, 19:53 Eerste paar kopjes gezet met boontjes van HK koffie van de maand.
Ik probeer er nog verschillende ratios mee maar wat een complexe koffie is dit, heel appart. Heel lekkere frisse appelzuurtje op het laatst maar de rest kan ik niet omschrijven.

Ik denk dat dit in de sweetspot een hele lekkere kan worden.
Ik vond deze koffie van de maand echt lekker worden na meer dan 2 weken. Tot die tijd een wat onduidelijke smaak. Daarna veel beter.