Re: Welke volautomaat is het eenvoudigst zelf te repareren?

4
Dat kan ik je niet vertellen.
Slecht geheugen, of gewoon niet onder de indruk geweest.

Nu even serieus. Ik weet het niet.
Wat ik wel weet is dat er dezelfde 43mm schijfjes in zitten als in de 3035 en soortgenoten. Waardeloos dus.

Objectief gezien zou je een WMF, Schaerer of Thermoplan moeten kopen. Daar zitten tenminste fatsoenlijke molens in.

Of beter nog: helemaal geen volautomaat.

Als toch een volautomaat, dan eentje die je ook kunt voelen met losse koffie.
Goede molen er naast......
Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn.

5
Enkele jaren geleden was ik erg gecharmeerd van de Saeco machines, vooral omdat de zetgroep makkelijk schoon te maken is. Als je er een paar tegelijk koopt kan je de onderdelen uitwisselen. Maar dit geldt natuurlijk voor elk merk.

De meeste volautomaten gaan niet stuk. Ze worden vuil en vettig van de koffie. Soms breekt er wat af omdat er iets verstopt zit. Meestal kan die nog een paar jaar mee als alles is schoongemaakt.

Koop een paar dezelfde machines en maak van 2 machines een werkende. Merk maakt niet veel uit. In ieder geval geen Krups kopen, die kunnen heel moeilijk open.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

7
Ja die. Nieuwe zetgroep kan. Je kan ook een andere machine kopen en daar de zetgroep uithalen. Dan kan je de werkende koffiemolen weer verkopen. Mooie van de Saeco zetgroep was dat de kop er makkelijk af kan/kon. Volgens mij zitten ze nu iets anders in elkaar. Ben er mee gestopt. Zelfs als hobby was het te veel werk en te veel gezeur. Maar op mijn website is er nog veel bekijks op. Blijkbaar zijn ze nog flink in gebruik.
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO