het is ook een beetje verwarrend:
de DF83 V2 is dus versie 2 van generatie 1.
de DF64 gen 2 is de V1 van generatie 2 en de opvolger van de V5 van generatie 1.
de DF64 gen 2 deelt heel veel kenmerken met de DF83 V2.
de DF64V wijkt duidelijk af. niet alleen qua design, maar ook door de brushless motor, variabele rpm, DLC burrs en de magnetische chute. ook de opbouw van de maalkamer en en maalgraad verstelling zijn anders. helaas heeft de DF64V geen plasma generator (maar dus wel de magnetische en goed toegankelijke chute plus 'betere' clump crusher). of die er bij een v2 gaat komen en evt ook als upgrade kitje weet ik niet. lijkt me best lastig met de magnetische chute.
ik vind die plasma generator wel een mooie toevoeging, maar met RDT is niks. bijna alle SD malers hebben RDT nodig. ik hoor tzt graag van Bobbee of RDT met de plasma generator echt overbodig is.
wat alle drie de malers delen zijn o.a. de slimme 'waveform veer' en 'antipopcorn device'.
Re: DF64 gen 2 / G-IOTA gen 2
11Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs