Beste Koffieliefhebbers,
Ik heb 3 jaar heel erg genoten van mijn Francis Francis X1 espresso apparaat, maar nu is het dan toch echt met hem gedaan... denk ik. Eerst veroorzaakte hij kortsluiting, toen heb ik het apparaat naar de leverancier gestuurd en kreeg ik een offerte van 250 euro om hem te laten maken. Hoeveel ik ook van het apparaat houdt, vind ik het niet waard om de helft van het aankoopbedrag aan reparatiegeld te belaten. Nu dacht ik bij jullie wel hulp te vinden. Wat raden jullie me aan! Volgens mij is het verwarmingselement stuk. Is er iemand die zo handig is en hem voor mij wil maken? Of iemand die het apparaat wil overkopen voor een redelijke prijs? Of zeggen jullie, zet maar op marktplaats... einde verhaal.
Re: Kortsluiting
22Ik heb ook al een reactie gegeven in het andere draadje, dus je weet al een beetje wat ik denk. Maar je kan allicht het apparaat op Marktplaats zetten en kijken wat ervoor geboden wordt.
En als je wil dat iemand je helpt met een reparatie is het wel handig als we weten waar je woont. Als je in de buurt woont kan ik me voorstellen dat iemand langs wipt, maar om te verwachten dat iemand er voor noppes veel geld, tijd en energie in steekt lijkt me eerlijk gezegd teveel gevraagd.
En als je wil dat iemand je helpt met een reparatie is het wel handig als we weten waar je woont. Als je in de buurt woont kan ik me voorstellen dat iemand langs wipt, maar om te verwachten dat iemand er voor noppes veel geld, tijd en energie in steekt lijkt me eerlijk gezegd teveel gevraagd.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
23Duidelijk... Het zal ook zeker niet voor niks zijn en ik ben je natuurlijk heel dankbaar.
Ik woon in Amsterdam dus als iemand het leuk vindt om te sleutelen aan een Francis Francis X1 hoor ik graag!
Ik woon in Amsterdam dus als iemand het leuk vindt om te sleutelen aan een Francis Francis X1 hoor ik graag!
24Beste Rebecca,
Welke versie heb je? Koperen boiler of aluminium? Hier zit namelijk het verschil in verwarmingselement. Ik heb namelijk twee van die k%^&gen staan, die ik niet meer ga maken.
Misschien van twee eentje maken net als kuifje.
De frames wil ik wel hebben/gebruiken.
Adios Sanne
Welke versie heb je? Koperen boiler of aluminium? Hier zit namelijk het verschil in verwarmingselement. Ik heb namelijk twee van die k%^&gen staan, die ik niet meer ga maken.
Misschien van twee eentje maken net als kuifje.
De frames wil ik wel hebben/gebruiken.
Adios Sanne
Leg nou nog een keer uit hoe je dat precies doet.....vervelen
26Ik heb hier ook nog een 'koperen' staan. Misschien te gebruiken als donor. Stuur me anders een PB, dan kunnen we wat afspreken.
Adios Sanne
Adios Sanne
Leg nou nog een keer uit hoe je dat precies doet.....vervelen