Re: De LONDINIUMs afdeling

1021
Ik vond het niet een heel negatieve review, maar als je de comments op YT leest zien veel mensen deze review wel als een reden om de Vectis niet te kopen. Snap wel dat Reiss daar niet blij mee is. :cry:

Wat ik nog niet snap van Reiss’ kritiek dat Lance niet ontlucht heeft. Hij opent het ventiel toch iets tijdens de pre-infusie en sluit het voor hij de hendel loslaat? Of kijk ik niet goed?

En hoe moet je dan ontluchten bij een echt shot? De lucht boven het water krijg je er toch niet zomaar uit.
@fransg jij hebt blijkbaar de Vectis zonder en met ontluchting gemeten. Hoe doe je dat op een Vectis?

De Vectis is niet dieper dan de Argos, dus ik zou er nog steeds een kopen als de Argos niets blijkt te zijn.
Odyssey Argos - Lagom P64 - Hario Switch

1022
Even los van de inhoud.
Als ik dat stukje van Reiss lees denk ik, “wat een nare man is dat” , zo op de man spelen als hij doet.
Zijn argumentatie schema is
- persoon a beweert X
- persoon a deugt niet
- X is dus onzin.
Ook het favoriete schema van Trump by the way.
Ben ik ook geen fan van.
Vesuvius Evo Leva || Cafelat Robot ||Aillio Bullet R1 || KINU M47|| Niche Zero

1024
cremalover schreef: vr 03 nov 2023, 14:01
Tekork schreef: do 02 nov 2023, 21:01 Kwam deze reactie tegen, vind de frustratie persoonlijk niet zo nodig want vond de review niet heel slecht. Vectis spreekt voor zich zoals Reiss schrijft en daar had hij het bij moeten laten.

https://londiniumespresso.com/blog/news ... the-vectis
Das Reiss.Ik vind dit niet slim .Accepteer kritiek en kijk of je er iets mee kunt.In mijn ogen is hij altijd veel te fel en verdedigend bij kritiek op zijn machines.Werkt in mijn ogen nooit in je voordeel.
Natuurlijk heeft hij een goed lopend merk gecreëerd uit het niets en daar heb ik best wel respect voor.
Maar nog steeds dat gedoe met lasnaden.Niet zijn schuld.Daarvoor moet je bij de Engelse fabrikant zijn.Maar het is zijn naam en produkt die er onder lijden.Zoiets moet toch op te lossen zijn?
Dit is helaas een beetje een patroon bij veel van dit soort "bedrijven". Kafatek en Decent staat er bijvoorbeeld ook om bekend. Ik denk dat dit komt omdat het voor een groot deel uit de hand gelopen passie projecten zijn. Koffie hobbysten die er werk van hebben gemaakt en dan krijg je soms felle (emotie) reacties terug al dan niet terecht.

Ik denk dat beide partijen hier niet heel professioneel mee om zijn gegaan. Reiss had beter het gesprek aan kunnen gaan en zijn product op die manier kunnen verdedigen. Een aantal van de punten die Lance maakt zijn ook wel terecht. Lance had wel wat meer moeite en onderzoek mogen doen voor zijn review. Nu hij bijna de status en invloed van Hoffman heeft bereikt moet hij ook de daarbij komende verantwoordelijkheid nemen. Zijn videos hebben een serieuze impact en om dan achteraf daaran af te doen alsof je de beste intenties had etc is niet helemaal eerlijk. Helaas drama en een onnodige situatie zonder winnaars, jammer.
Decent DE1 - P64 - Kafatek MC6

1025
Ik heb reeds gezegd wat ik ervan vind ;-)

Ook over de 'veerdruk / extractiedruk' stress.

Gewoon verrukkelijke espresso mee maken op je eigen manier, dus hefboom neer, wachten, omhoog, of even opduwen tbv prae-inphusie, neer, 5s, omhoog, of de eerste seconden met een vinger de hefboom even aanduwen. Whatever.

Metingen met manometers zijn ook mogelijk, met niks, koffie, of water in het te meten portafilter/filterbakje.

Van belang om kort na een shot even de hefboom neer te halen, niet per se een flush maar net dat eerste !PFSHT! luchtpufje eruit te laten.

Dan heb je bij de eerstvolgende shot net iets meer water / volume.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1027
Misschien moet iemand Reiss even een berichtje sturen dat hij zijn socials niet moet lezen en/of tot 100.000 moet tellen. Helaas zijn de dagen voorbij dat je een discussie kunt winnen met goede argumenten en feiten. Heel hard op zijn tong bijten, dit kan hij niet winnen - alleen nog meer verliezen.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

1029
Het vervangende verwarmingselement van Peter/Kafko was door Peter 'plug and play' verzonden incl pakking en tape dus ik kon 'm er zo in draaien. Goeie tip van Peter om de machine daarna eerst helemaal warm te stoken (daarna uit te zetten) en dan het element nog eens iets aan te draaien.

En de Vectis is "back in business'!

1: 2: 3: 4: 5:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino