Kleine koffiemolen

1
Weet iemand welke molen het beste bij mijn Rancilio Sivia past en niet te groot is? Ik heb nl. weinig ruimte in de hoogte beschikbaar waardoor de meeste molens afvallen (Mazzer,Macap). Hoger dan 40 cm mag de molen niet zijn,

Groeten van Peter

Re: Kleine koffiemolen

2
Volgens mij kom je dan uit bij de klassieke combinatie Miss Silvia+ (Rancillio) Rocky! :D
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
De Casa en de Casa Speciale van het Duitse Manufacture (ECM) blijven ook binnen de 40 cm... 38 om precies te zijn :)
Martijn Verhaeg - mountainbike clinic
Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor koffiegekken - www.koffiegek.nl
Het weblog voor theegekken - www.theegek.nl
Horecaondernemer? - www.horecakoffie.nl
Gek van fietsen? www.rideit.nu

5
Beste Peter,
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar had je al bij het vraag/aanbod gedeelte van deze site gekeken? Misschien staat daar nog iets bij. ;)

Oh ja, ik heb daar mijn Rancillio Rocky staan met nieuwe maalschijven. En 35 cm hoog :D

Adios Sanne
Leg nou nog een keer uit hoe je dat precies doet.....vervelen

6
De Gaggia MDF is een uitstekende kleine molen!

Enige bezwaar voor de echte freak is dat de stapjes voor de fijnheid/grofheid maling iets aan de grote kant
zijn, maar dat is voor mij nooit bezwaarlijk geweest. IK zou deze molen nog steeds gebruiken als er geen Mazzer Mini bij een aankoop van een espresso apparaat had gezeten.

Met een beetje mazzel is hij voor 75 euro te scoren op Marktplaats.

De Rocky staat iets hoger aangeschreven op de internetforums

7
Yess! Mijn eerste bonenmaler is onderweg!
Het is (slechts) een Gaggia MDF geworden, maar die heb ik voor een mooie prijs op marktplaats kunnen scoren. Ik hoop dat t wat wordt...
I had some dreams, they were clouds in my coffee. Carly Simon
Live on stage: Vibiemme Domobar + Racillio Rocky