Re: De LONDINIUMs afdeling

1224
Rosanne schreef: di 12 dec 2023, 21:56 Als je me woordelijk zou vertellen dat je je espressomachine in bad zou hebben gedaan, dan zou ik je met grote ogen aan hebben gekeken. De video ter illustratie verklaart een hoop
Afbeelding
:lol:
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1225
Het apparaat is na wat gedoe binnen
Afbeelding
. Komt direct al een prima espresso uit en nu op naar een top bak. Als newbie in deze wereld kom ik met wat beginners vragen.
Mijn situatie nu: Glimmende Vectis wel teruggezet naar 1.2 bar. Supermarkt espresso bonen Levazza, mini Demoka maler.
Resultaat: 16 gr 25-28 sec 30-31 ml uit. Wel hoog in zuur.
- koffiebonen tips zeer welkom
- maler vervangen?
- welke maat melkbeker is aan te raden?
Groet Patrick

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

1226
Gaaf hoor! Veel plezier ermee!
Dat is mooi starten als beginner met een Vectis. Wel wordt je Vectis gebottleneckt door je molen. Je zou kunnen overwegen deze te upgraden. Daarmee kan je grote stappen maken. Daarnaast met het gebruik van verse bonen. Lekker experimenteren bij verschillende branders en ontdekken wat je lekker vindt.

Betreffende melkkan: 350ml voor 1 persoon en 500ml voor 2 personen.

1227
Bedankt voor je tips… dat helpt me verder. Het is een leuke zoektocht. Vermoede al dat mijn molen een beperking zou zijn. Ben me al aan het oriënteren in het woud van koffiemolens. Ik durf het bijna niet te zeggen maar wat zijn veel van de goede molens lelijk naast z’on mooie Vectis…

1228
PPP schreef: wo 27 dec 2023, 11:47 Bedankt voor je tips… dat helpt me verder. Het is een leuke zoektocht. Vermoede al dat mijn molen een beperking zou zijn. Ben me al aan het oriënteren in het woud van koffiemolens. Ik durf het bijna niet te zeggen maar wat zijn veel van de goede molens lelijk naast z’on mooie Vectis…

Ik vind koffiemolens veelal mooi om te zien.De een wat mooier dan de ander.