Vragen betreft Solis 115A

1
Ik heb al een paar jaar de Solis 115A. Ik wil graag een aantal dingen weten wellicht kan er iemand antwoord op geven.

1.Ik heb de koffie altijd al lauw gevonden die je gelijk moet drinken. De warmte heb ik al op 2 graden verhoogt volgens de handleiding. Vandaag kwam ik op het idee om gelijk de koffie te tempraturen zodra die klaar is. Met een warmtebeeld temp meter kwam ik uit op 52.9 graden. Wat ik al dachte dat de koffie niet warm genoeg is.

Ik weet hoe ik de koffiemachine kan open maken en ook onderdelen zelf kan losmaken. Kan iemand mij uitleggen hoe de warmte sensor/element eruit ziet en welke ik moet verwarmen hiervoor? Wellicht zijn er inmiddels verbeterde onderdelen. Weet iemand ook een link waar ik deze onderdeel kan bestellen

2.
Ik vraag toch af welke koffiebonen de gebruikers gebruiken voor de Solis 115a. Ik blijf maar wisselen omdat ik nog steeds niet kan Wauw zeggen als ik deze koffie drink :)

3.
Zijn er ook Barista die bij je thuis de solis helemaal kunnen instellen en uitleggen hoe het beste deze machine moet gebruiken voor een schappelijke prijs.

Re: Vragen betreft Solis 115A

2
Ik heb er zelf een gehad.

1. Dat is wel hele lage temperatuur. Klinkt als een defect in je thermoblock. Maakt de machine wel stoom? Reparatie zal kostbaar zijn, kosten zijn waarschijnlijk hoger dan de waarde van een andere tweedehands donor machine. De meeste onderdelen zijn erg slecht te krijgen.
2. De Solis vraagt geen bijzondere bonen. Elke redelijke speciality boon kun je prima koffie mee zetten. Kijk eens bij het Hoofdkwartier, vrienden van het forum.
3. Het enige dat je buiten het menu zou moeten afstellen is de OPV, hier is een instructie: https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... is#p134171, 8e post.
De rest kan prima via het menu, temperatuur zou tot 95 moeten gaan.

Je klinkt als de barista die langzamerhand zijn 115A is ontgroeid. ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een set die je op een iets hoger plan zet.
Londinium R - Option-O P64 (SSP UM) - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Flair GO - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: Vragen betreft Solis 115A

4
ErikvW schreef: do 28 dec 2023, 01:19 Ik heb er zelf een gehad.

1. Dat is wel hele lage temperatuur. Klinkt als een defect in je thermoblock. Maakt de machine wel stoom? Reparatie zal kostbaar zijn, kosten zijn waarschijnlijk hoger dan de waarde van een andere tweedehands donor machine. De meeste onderdelen zijn erg slecht te krijgen.
2. De Solis vraagt geen bijzondere bonen. Elke redelijke speciality boon kun je prima koffie mee zetten. Kijk eens bij het Hoofdkwartier, vrienden van het forum.
3. Het enige dat je buiten het menu zou moeten afstellen is de OPV, hier is een instructie: https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... is#p134171, 8e post.
De rest kan prima via het menu, temperatuur zou tot 95 moeten gaan.

Je klinkt als de barista die langzamerhand zijn 115A is ontgroeid. ik denk dat je beter op zoek kunt gaan naar een set die je op een iets hoger plan zet.
1. Na een paar keer meten weet ik vrijwel zeker dat de thermoblock defect is. En de koffie is geperst drink je die zo op. Anders is het te koud. Qua onderdelen wil ik het wel proberen of het zou helpen als deze thermoblock veranderd. De machine heeft te weinig laten zien in prijsverhouding.
3. de hoeveelheid posts moet ik nog allemaal rustig even lezen.

Ik zie graag of weet hoe de thermoblock van de solis 115 eruit om het te vervangen voor een werkennde en sterkere thermoblock