Re: Tips om verwarmingselement los te krijgen

11
fob schreef: di 09 jan 2024, 16:09
Pti schreef: di 09 jan 2024, 12:00 Kun je hem niet ergens lenen of gewoon je hefboom vergroten, lijkt me een beetje zonde om voor één klusje zo'n ding aan te schaffen.
Heb je geen momentsleutel? Daar kun je denk ik gecontroleerder mee werken. Die is ook goedkoper en is sowieso handig om te hebben (om een wiel mee los te draaien als je een auto hebt).
Ik heb wel een momentsleutel maar altijd geleerd dat je die niet mag gebruiken om iets los te draaien, alleen om iets van te draaien, maar wellicht bedoel je iets anders?
Isomac Zaffiro met echte OPV - ECM Casa - in de molen Segafredo Extra Mild

13
Rikkie schreef: di 09 jan 2024, 16:19
Pti schreef: di 09 jan 2024, 12:00 Kun je hem niet ergens lenen of gewoon je hefboom vergroten, lijkt me een beetje zonde om voor één klusje zo'n ding aan te schaffen.
Heb je geen momentsleutel? Daar kun je denk ik gecontroleerder mee werken. Die is ook goedkoper en is sowieso handig om te hebben (om een wiel mee los te draaien als je een auto hebt).
Ik heb wel een momentsleutel maar altijd geleerd dat je die niet mag gebruiken om iets los te draaien, alleen om iets van te draaien, maar wellicht bedoel je iets anders?
Tja, dat zal toch wel meevallen voor een vastzittend verwarmingselement? Ik gebruik hem voor de auto voor zowel vast- als losdraaien van de wielbouten en dat gaat al jaren prima. Ik vermoed dat die een stuk vaster zitten. Misschien vindt de rest van Nederland mij nu zeer onvoorzichtig, maar ik zou dat wel aandurven. En in het allerergste geval kost het je een momentsleutel.
het gaat voor zover ik begrepen heb ook niet zozeer om maximale kracht, maar om impact.
Juist als je continu kracht zet verbuigt de boel. Je wil een korte impact.

Een momentsleutel gaat je daar niet bij helpen.
Ik denk het wel, maar inderdaad niet vanwege het mechanisme maar vanwege de hefboom. Je zou natuurlijk ook gewoon een lange sleutel zonder de ratelkop kunnen gebruiken.
Quickmill 820 met 9 bar OPV en precisie filterbakje mod - Quamar T80 met single dose bellows en doserless mod - V60 - Aeropress - Delter Press - Handpresso - I-Roast 2 met verlaagd vermogen mod - Tonino

14
Rikkie schreef:
Dat klopt als een Bus, alleen mee vastdraaien!

Afbeelding