Gaggiuino classic pro Evo

1
Goede morgen,

Zo als zo vele ben ook ik een echte Hollander als het om geld gaat. In plaats van een veels te dure espressomachine te kopen wilde ik kijken of het me lukte om zelf een (relatief) goedkope machine aan te passen.
Toen kwam ik uit op de Gaggiuino. Een printplaat die aan een Gaggia classic (of een variant hierop) een extra brein geeft.

Graag zou ik een Gaggia Baby Twin willen nabouwen met een Classic EVO met het gebruik van een Gaggiuino en een aparte stoomboiler. Helaas is de Baby Twin uit productie en kan ik hem ook niet op Marktplaats vinden. Ik hoopte daarom een Gaggia classic te kopen met een Gaggiuino en, als deze volledig naar mijn zin werkt, dit uit te breiden met een stoomboiler.

Gezien ik wel hou van een leuk project die ik, als ie klaar is dagelijks kan gebruiken, leek me dit een leuke uitdaging.
Ik ga er vanuit dat het me wel lukt om een Gaggia Classic om te bouwen, (simpelweg omdat het goed gedocumenteerd is hoe dit moet) maar ik weet niet hoe ik een 2de boiler aansluit. Ik heb IT en soldeer ervaring, maar die IT ervaring gaat helaas niet verder als het kopiëren van commands. Ik wil eerst een Gaggia zonder extra stoomboiler bouwen, maar om te voorkomen dat ik dingen ga kopen die ik voor de uitbreiding van een 2de boiler niet meer kan gebruiken ben ik maar liever goed voorbereid. Vandaar dat ik er nu alvast over begin.

Concreet, is er iemand die ervaring heeft met het ombouwen van een Gaggia met een Gaggiuino? En heb je een idee hoe ik een stoomboiler hieraan toevoeg?

Dit is een link naar de officiele discord server van Gaggiuino voor het ombouwen van een baby Twin, misschien kunnen jullie hier meer mee. https://discord.com/channels/8903396124 ... 0787859496

Alvast bedankt voor jullie input.

Re: Gaggiuino classic pro Evo

4
Ik denk niet dat dat gaat passen, zoveel ruimte is er niet in de behuizing om zomaar even een stoomelement (het is geen boiler) toe te voegen. Het lijkt me ook onnodig eerlijk gezegd. Je kunt met de Gagguino en een standaard Gaggia prima stomen. Het extra element zorgt er alleen maar voor dat je iets sneller kunt stomen maar het zal niet zo zijn dat je zomaar eventjes 10 cappuccino's achter elkaar kunt zetten. Daar heb je toch echt een heel ander soort machine voor nodig (met echte stoomboiler of een hx).
Canters Coffee