Re: De LONDINIUMs afdeling

1276
Drankdier schreef: do 11 jan 2024, 10:08
cremalover schreef: wo 10 jan 2024, 15:23 EenPonte Vecchio Export ook.
Ik heb ook een Lusso voorbij zien komen op marktplaats. Maar wat me bij ponte een beetje tegenhoud is die 48mm portafilter. Dat vind ik wel echt te klein. Plus ik lees dat ze niet zo makkelijk in onderhoud zijn.
Ja.De review op H-B.Die blijft er eeuwig op staan.
Ik kan over Ponte Vecchio niks slechts zeggen.Het onderhoud is zeer eenvoudig.Je moet wel ff het onderhoudsgereedschaphebben.Kopen of zelf maken.Dan kost het schhoonmaken van de groep maar 10 minuten. De diameter van de portafilter heeft geen nadelige invloed op de smaak.Eerder het tegenovergestelde.
Een Export is daardoor weer de helft van het formaat van bijvoorbeeld een Vectis.
En in 10 minuten opgewarmd en klaar voor gebruik!!!

1277
Beste leden en Londinium liefhebbers!

Na wat jaren koffie (espresso) gezet te hebben met een Rancilio Silvia ben ik me aan het verdiepen in de volgende stap. Alles is inmiddels wel de revue gepasseerd maar ik merk dat ik blijf leunen richting een spring lever. Door de jaren heen ook een aantal La Pavonis gehad en opgeknapt maar dat vond ik soms tóch te veel gedoe.
Ik ben nu vooral heel erg geïnteresseerd in een Londinium R24. Ik vind het zo’n prachtig apparaat om te zien. Nu gaat het om nog al wat geld en wil ik niet zo maar “blind” kopen. Is er ergens (dat jullie weten) een winkel of andere mogelijk om zo’n machine (in actie) te zien.
Hoor het graag en alvast dank voor de reactie!

Groet,

Bart

1278
Blackbirdmanf schreef:Beste leden en Londinium liefhebbers!

Na wat jaren koffie (espresso) gezet te hebben met een Rancilio Silvia ben ik me aan het verdiepen in de volgende stap. Alles is inmiddels wel de revue gepasseerd maar ik merk dat ik blijf leunen richting een spring lever. Door de jaren heen ook een aantal La Pavonis gehad en opgeknapt maar dat vond ik soms tóch te veel gedoe.
Ik ben nu vooral heel erg geïnteresseerd in een Londinium R24. Ik vind het zo’n prachtig apparaat om te zien. Nu gaat het om nog al wat geld en wil ik niet zo maar “blind” kopen. Is er ergens (dat jullie weten) een winkel of andere mogelijk om zo’n machine (in actie) te zien.

Groet,

Bart
Hallo Bart,

Waar woon je? Wellicht is er iemand in de buurt waar je even kunt kijken. Ik heb zelf een Londium R, praktisch dezelfde machine. Woon in Emmen.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1279
bobbee schreef: wo 24 jan 2024, 14:11
Blackbirdmanf schreef:Beste leden en Londinium liefhebbers!

Groet,

Bart
Hallo Bart,

Waar woon je? Wellicht is er iemand in de buurt waar je even kunt kijken. Ik heb zelf een Londium R, praktisch dezelfde machine. Woon in Emmen.
Dag Bobbee,

Snelle reactie, top!
Ik woon in de Betuwe (vlak boven Tiel), dus Emmen is helaas niet echt in de buurt.

Ik ben voor m’n werk wel vaak in het westen (grofweg tussen Rotterdam en Alkmaar) te vinden.

Ben je trouwens tevreden over de Londinium?