Df83 topic
1Post hier je berichten over deze maler.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
Welke maler had je hiervoor? En merk je verschil in smaak nu je je oude maler hebt vervangen door de df83?MeZZiN schreef:Wat ik begrepen heb is dat een aantal issues opgelost zijn met V2 (heb zelf nu een V1 gekocht via forum lid hier) voor mij maakt het niet veel uit ik spuit wat water en eigenlijk dan is er weinig issue. De ionizer helpt iets natuurlijk maar verder weiing aanpassingen en die kan je ook nog toevoegen aan de v1.
Mijn V1 heeft een verbeterde chute en het lijkt wel prima te gaan hiermee weinig issues ben zelf nog niet op espresso grind gaan zitten maar alles komt er goed uit en weinig retentie. En behoorlijk fluffy met geen grote klonten. Ga nog wel even kijken op de espresso range hoe het dan gaat. Ik heb nu de SSP burrs en die maken mooi regelmatig stukjes.
Wanneer het gaat om coatings die issue loop je tegen aan dat je ze sneller moet vervangen. Weinig invloed op je kwaliteit van je koffie maling. Heb eigenlijk geen dingen gezien online die een coating vs non-coating vergelijkt. Plus we zullen thuis eigenlijk niet snel je maalschijven verslijten. Meestal na 1000-2000 kilo bonen is een normale schijf versleten en met coating 3000-4000 kilo ongeveer.
Dus gemiddelde espresso is 18g dus 55555 espresso's later is je burr aan de ondergrens van slijtage. Dus met 2 espresso per dag kom je op maar 75+ jaar gebruik.
Ander probleem als je je schijven moet inslijten dan zal je met coating meer koffie nodig hebben.
Groot voordeel van de DF83 vs de eureka's is dat je snel kan wisselen van filter naar espresso en terug dat rare kleine draaiknopje.
Maar mijn eerste paar dagen met de molen en daar komt heerlijke koffie uit
Terug naar “Koffiemolens & malers”