TKA unieke Faema Lambro met glazen zijpanelen en artwork

1
Dag allemaal,
Deze mooie Lambro heeft jarenlang tiptop bij mij gedraaid. Daarna is-ie stilletjes overgaan naar een vriend (om ruimte te maken voor een Mercurio). Wegens omstandigheden staat deze unieke machine nu in de verkoop. Ik wil daar toch een warm pleidooi voor doen....

https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... turboyeast

Een mooie kans voor liefhebbers van vintage en uniek artwork. Ik heb destijd de machine ophaald in Heidelberg en volledig gerenoveerd. Ik kan uit eigen ervaring zeggen dat de Zodiaco-groep een van de beste ontwerpen van haar tijd is. Nog steeds kan deze groep moeiteloos de competitie aan met de moderne machines. Onderdelen zeer goed verkrijgbaar.

De glazen zijpanelen zijn destijds gemaakt door Frank Souren, tevens ontwerper voor Kees van der Westen. Het artwork (zoals hier beschreven) is afkomstig van een mural uit Londen. Vanzelfsprekend kan deze ook gewisseld worden voor ander artwork. Daar kan Frank in voorzien (de glasplaten waren het kostbaarst).

https://koffiepraat.nl/forum/viewtopic. ... 3&start=30

Nogmaals een warm pleidooi voor deze prachtige machine. Ik hoop gewoon dat deze een mooi plekje krijgt hier in de community. De machine is te vinden op Marktplaats (ook dat doet een beetje pijn).

Cheers, TY
-------------------------------------------------------
Let's gobblefunk

Re: TKA unieke Faema Lambro met glazen zijpanelen en artwork

3
Pti schreef:Ik werd hier via via ook al over getipt en het begon alweer te jeuken. Ik zou wel weer een poosje een lever machine willen thuis, maar ik zit ca. 20% onder budget. Als de verkoop hem te lang duurt zal ik me uiteindelijk wel melden, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat deze heel erg lang te koop moet staan.
Dat snap ik. Once a lever, always a lever head!

Jij kunt ze toch zo even "lenen" van de zaak?
Levers binnen handbereik! [emoji16]
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: TKA unieke Faema Lambro met glazen zijpanelen en artwork

5
Ik vind de machine an sich prachtig en wil ooit nog wel eens een machine zoals deze bezitten. Ik ben me nu heel voorzichtig aan het oriënteren op een R24, deze zijpanelen zijn het niet voor mij en het is teveel geld (let op dat ik het heel bewust niet "te duur" noem).
Londinium R - Niche Zero - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™