Volstaat een VBM?

1
Heb al veel zitten te lezen hier,maar wat is wijsheid. Ik heb eens een titanium gehad en dat vond ik drie keer nix,wat een kl**te apparaat. :evil:
Wat zoek ik? Ik ben alleen en drink alleen espresso zwart,wel doppio anders slaap ik om 20.00
Gebruik hem alleen 's avonds een bak of 4 ,en het weekend zeg een stuk of 10.
Dus stomen,thee water,of schuimen doe ik niet.
Zelf branden mischien in de toekomst nu in elk geval ZEKER nog niet(denk ik) :lol:
Voor de molen twijfel ik tussen de K3 push en de vario v2,vario lijkt me makkelijker omdat ik niet zoveel afwissel en dan de timer gemak is,K3 lijkt me steviger,iets meer watt en iets grotere schijven.
Voor het espresso apparaat heb ik dan zo'n E 400.- komt niet op een tientje.

Maar wat dan????
Silvia nieuw 449 of net zo goed 2e hands zo'n 200(vind hem niet mooi en dan dat gesurf)
VBM standaard zwart 2e hands toch ook zo'n 400(vind ik wel mooi en makkelijker in gebruik)
Een HX vragen ze toch zeker 550 voor,of hij is van 1830,goedkoper heb ik ze in elk geval niet gezien en heeft voor mij toch geen meer waarde denk ik omdat ik toch alleen zwart drink.
Of zit ik er naast? tips zijn welkom

Ik wil geen hand bediende fietspomp machine,dus is de VBM dan een goede keus voor mij?

Re: Volstaat een VBM?

2
Dan zal je dit wel niet willen horem.
Maar als ik alleen was,geen melk zou schuimen en een lwalitatief zeer goede espresso zou willen drinken kocht ik een Ponte Vecchio Export.Dat is het zuigermachine en handbediend.Simpel en met wat zoeken voor 300 e te vinden.
Zassenhaus erbij en u is klaar.Voor 400 e.

3
Wil het wel horen hoor,tips zijn welkom ;)
Ik heb net toch nog eens naar zo'n fietspomp :roll: gekeken,maar ik vind het niets voor mij.
Hij zal wel heel goede espresso zetten,en voordeliger waarschijnlijk,maar nee.
Zal het anders zeggen,wat is naar jullie mening "beter" en belangrijker "makkelijker" de VBM of Silvia?

4
Als je hefboomapparaten wegzet als fietspomp heb je niet goed gekeken.
Of je pompt je fietsband heel raar op.

En het antwoord op jouw vraag is overal te vinden.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

5
Zeg niet dat ze niet goed zijn,ik vind het voor mezelf niks,zie me nog niet met zo'n ding aan de gang gaan.
Zal zeker over geschreven zijn,teveel zoek resultaten.
En wat ik dan zo gevonden heb op NL sites dan,mijn engels is beroerd :oops: komen ze binnen 2 woorden op een HX of DB uit :( die ik niet nodig heb.

6
Een hefboommachine is niet per definitie meer of minder gedoe dan een pompmachine.

Als pointer in de goede zoek richting: Isomac Zaffiro en de Quickmill Alexia zijn ongeveer gelijkwaardig aan de VBM trouwens.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

7
Nee, een HX of een DB zou je in jouw geval alleen moeten willen hebben voor als je vaak gasten hebt die melkdrankjes willen. Dus blijf gewoon bij een SB. En dan is de Domobar (want daar he je het over) denk ik beter/handiger dan de Silvia. Maar Domobars zijn bekend, dus 2-de hands duur, zoek inderdaad ook eens naar andere, onbekendere merken (die net zo goed zijn).

En wat staat je tegen bij zo'n hendelmachine? Vind je het gewoon niet mooi, of vermoed je andere issues?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Ik vind een hendel machine niet mooi,en het gaat eigenlijk niet om het mooie,ik weet het. :oops:
Maar ik krijg er niet het gevoel bij van die wil ik.
Ze zijn idd aardig aan de prijs 2e hands,kijk voor dat geld ook wel naar andere,maar er komt momenteel
bar weinig op MP staat wel een ECM Giotto op voor 300 met vast water,volgens mij al heel oud.
Staan nu 3 domobars op 1 met een zwarte drukmeter :roll: ?? E350
Nog een voor E400 die lijkt me een stuk jonger.
En nog een van iemand die er erg aan gehecht is :D voor E475
Rond 400 is mss best stevig,maar ze zijn toch ook redelijk waarde vast,dacht ik?
Zou een van deze een "redelijke koop "kunnen zijn of weet iemand nog ergens anders wat leuks te staan?

9
Geduld hebben.Ik heb een Andrea in 100% staat van nog geen twee jaar oud voor 450.Zoiets was het .

Gek trouwens.Ik vind een hendelmachine weer mooier en sowieso authentieker uitzien dan zo'n aquariumpompapparaatje. :mrgreen:
Een HX met vibratiepomp klinkt ook ronduit shit en vooral goedkoop.
Een hendelmachine is basic.Een Harley onder de espresso apparaten. :mrgreen:

Oh nee...slechte vergelijking.Die krenge staan steeds stil. :?

10
Kijk daar zit het hem denk ik,ik hou ook meer van plastic buik schuivers. :P
En dan met je oren door het gras :lol:
Voor een knarley hebt ik geen tijd,of je moet altijd en monteur achterop hebben :mrgreen:
Mischien kan ik net zo goed wat met een 2e hands silvia beginnen te stoeien en oefenen
en dan even wat meer budget bij elkaar zien te sprokkelen.
Want rustig afwachten is niet mijn sterste kant,zei hij stamp voetend :lol: