Het is geen zwaar gietijzer. En ik wok er heel veel op, chow mien noodles, tjaptjoi maar ook simpele groenten en vlees. Het gaat goed dus ja...Maar maakt verder niet uit, bedankt voor de tip! Als ik ooit een nieuwe pan nodig heb ga ik zo'n goedkope plaatstalen kopen.Ben70 schreef:Voor wokken heb je liever geen zware giet ijzeren pan, gewoon plaatstaal en dan op gas is veel handiger ,en je kunt de pan dan bloedheet laten worden , en dat wokt veel beter, ik heb in de Aziatische keuken nog nooit een gietijzeren wok gezien. die dingen krijg je ook niet goed warm op een keramische kookplaat, en als je een gietijzeren wok gebruikt die geëmailleerd is op een inductie kookplaat dan springen de stukken emaille er af.bobbee schreef: vr 15 mar 2024, 13:35Lijkt mij niet hoor. Sowieso is gietijzer gewoon goed en de pan die jij hebt ziet er gewoon legit uit, ik heb zelf van Ronneby Bruk de gietijzeren zware normale pannen maar ook de ultra light versie. Die zijn echt heel fijn. De grote wok gebruik ik bijna dagelijks. Vaak te koop voor een fractie van de prijs op markplaats! Of nee, ik bedoel ik koop hem 2e hands want dat is zo duurzaam en goed als je dat doet, doe dus als mij .omeCo schreef: Ja, prachtig. Eerste probeersel was deels eetbaar
Ben er wel achter dat ik waarschijnlijk een imitatie Staub heb gekocht….
Ik weet het niet 100% zeker maar de verkoper reageert niet op mijn berichten hierover en dat voedt mijn vermoeden dat hij niet echt is. Ik zie dat aan het ‘stempel’ op de bodem. Dat is bij mij nauwelijks leesbaar door de laag emaille. Foto’s op webshops van de bodem zien er echt anders uit
Ter info dit is de pan:
https://www.meesterslijpers.nl/ronneby- ... t-wok-30cm
De Ultra Light wok van Ronneby Bruk wegen maar de helft van de normale gietijzeren pannen, namelijk maar 1,65 Kilo. Hierdoor heb je met deze pannen alle voordelen van gietijzer, maar nu met het gewicht van een normale alluminum pan.