Re: La Marzocco Linea Micra
81Dank allemaal voor jullie adviezen. Inmiddels gebruik ik nu Spa Blauw, en zit te kijken naar een DVA filter, omdat dat toch net wat fijner is thuis, en ook met het oog op den duur vast aan te sluiten.
DVA filter hier sinds een paar weken in huis de 5 literDrKoffie schreef: wo 20 mar 2024, 20:20 Dank allemaal voor jullie adviezen. Inmiddels gebruik ik nu Spa Blauw, en zit te kijken naar een DVA filter, omdat dat toch net wat fijner is thuis, en ook met het oog op den duur vast aan te sluiten.
Die van mij is dus te koop mocht je interesse hebben en mag weg voor een schappelijke prijs. DM me maar mocht je interesse hebben.DrKoffie schreef:Dank allemaal voor jullie adviezen. Inmiddels gebruik ik nu Spa Blauw, en zit te kijken naar een DVA filter, omdat dat toch net wat fijner is thuis, en ook met het oog op den duur vast aan te sluiten.
Spa Blauw is echt te zacht (te weinig mineralen) voor een espresso extractie. Ik weet niet waar je zit, maar ik mix momenteel 2 flessen spa blauw met 1 fles leidingwater (duinwater van Dunea) Duinwater is relatief erg hard, dus deze verhouding geeft een redelijke balans.DrKoffie schreef: wo 20 mar 2024, 20:20 Dank allemaal voor jullie adviezen. Inmiddels gebruik ik nu Spa Blauw, en zit te kijken naar een DVA filter, omdat dat toch net wat fijner is thuis, en ook met het oog op den duur vast aan te sluiten.
Met 2 spablauw :1 kraanwater zit ik op 18mg/l Ca. Lijkt me helemaal prima.Swirlyespresso schreef: do 21 mar 2024, 19:50 Met spa blauw en kraan water heb je nog steeds vrij veel calcium dus kalk aanslag.
Ik heb sinds begin januari een LM Micra. Gekocht bij Alleborgh en m.u.v. wat pech door een gesneuveld warmte element in de stoomboiler (meteen verholpen) super blij met de machine.Floor de Keizer schreef:Goedemiddag!
Mijn vragen zijn dan ook (schijnbaar) simpel. Heeft één van jullie gebruikservaring met de Micra, is het een aanrader en (indien mogelijk) hoe verhoudt de Micra zich met de La Cimbali Jr? Is het de overstap waard en zo ja (of nee) waarom (niet)?
Ik ben benieuwd naar de reacties maar in elk geval leuk om ook eens iets te posten te hebben op dit mooie forum.
Vriendelijke groet,
Floor de Keizer