Re: Wie kan eenvoudig wisselen tussen enkele vs dubbele espresso?

22
Frup schreef:Ja, de funnel via Amazon gekocht: https://www.amazon.nl/gp/product/B07GZ ... =UTF8&th=1

Of het IMS bakje anders is weet ik niet. Ik vermoed dat de gaatjes in het LM bakje anders zijn en voor een andere flow zorgen. Ik merk bij andere bakje van LM en IMS een wezenlijk verschil in doorloop bij dezelfde aantallen grammen.

De tamper is van LM, die kreeg ik meegeleverd met mijn Linea Mini. Maar elke 41mm tamper moet werken.
Het maalsel komt bij mij tot de onderste rand van het bakje. De funnel sluit daar precies op aan.

Afbeelding
Deze funnel zou mij ook kunnen helpen. Ik ben altijd aan het pielen met het 7 gr la Marzocco bakje, het werkt net niet fijn genoeg. Dank voor deze tip, kende deze funnel nog niet.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60

Re: Wie kan eenvoudig wisselen tussen enkele vs dubbele espresso?

23
Frup schreef:Zie de foto in bericht 533.
Dat is het 7gr bakje van LM. Het onderste deel is 41mm. Tot daar wordt het bakje gevuld.
Toch een kleine update: naar aanleiding van jouw tip heb ik die funnel gekocht. Warempel: dit is dé oplossing! Perfect met het LM bakje. Ik heb afgelopen week dagelijks singles gezet, iedere keer perfect.
Profitec Pro 800 | La Pavoni Europiccola v2.4 en v2.5
ibrik|Bialetti moka express|Cleverdripper|Aeropress|french press|melitta|V60