Re: Londinium Vectis
11Met rubber doelde ik eerder op pakking waar de portra bij komt zegmaar… als dat helderder is haha
Dat is wel een heel summier antwoord, "brazil medium roast" kan van alles zijn. Welke brander, wanneer gebrand, welke "verschillende" dosering gebruik je precies?Burrkmans schreef: za 20 apr 2024, 22:16
Verschillende doseringen en grindsizes gebruikt brazil medium roast. 64flat en 83konisch.
Het lijkt op de foto inderdaad net alsof er geen groeprubber in de groep zit.Burrkmans schreef: za 20 apr 2024, 22:25 Met rubber doelde ik eerder op pakking waar de portra bij komt zegmaar… als dat helderder is haha
Ja, dit soort groepsringen is een stuitende onaangename vertoningfransg schreef:Ter informatie, even bijpraten: we zijn offline al met elkaar in gesprek, video's uitgewisseld.
Punt is, deze tweedehands machine heeft een euvel: het water stroomt niet vrij de groep in, een pakking zit deels in de weg, Gelukkig hebben Tije en ik daar lang geleden al een video over gemaakt en de groep moet er even uit, de sliebers van de pakking die de doorgang verhinderen moeten weg en dan is het prima.
Bij de Pavoni heb ik dat weleens gehad, dat de pakking van rubber zo plat wordt gepannenkoekt dat die als een soort groot uitgevallen schaamlip uit de bikini lubbert. Bij een mens hindert dat de functie absoluut niet maar je kunt dan wel minder goed espresso maken.
Terug naar “Hefboom- / lever apparaten”