Re: Izzo Alex Nuova Duetto PID, of toch niet?

41
pjdevries schreef:klakkeloos moet accepteren om door sommigen geen zeur te worden gevonden.
Er is een verschil tussen klakkeloos accepteren en opmerkingen geven als
Als ik de aanschaf van al mijn spullen op zo'n manier zou moeten beoordelen, dan ben ik op het eind van m'n leven een expert op het gebied van van alles en nog wat, maar heb waarschijnlijk nooit wat gekocht.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

43
RVS= roest vast staal, dus niet roest vrij staal. Dat betekent dat het minder snel roest, maar het kàn wel.

Dat gezegd hebbende, ik vind het bij jouw Duetto wel snel optreden.... Toch weer Italiaanse afwerking??
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

44
Ja, ik weet dat het roestvaststaal is, maar roestvrij was het ooit ook...

Ik heb het apparaat nu één jaar. Ik vind dat snel hoor. Het is wel een ding van ruim 2000 euro...
Even met Stoll mailen denk ik.

Zal zo ook even wat foto's maken.

(ik had het bericht trouwens verplaatst naar een passender topic)
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

47
Nee, ik ben de enige die hem gebruikt.

Ik heb Stoll gemaild. Die antwoordden dat het geen rvs is, maar edelstaal (ok, kan, wist ik niet), en ik moet controleren of het overdrukventiel 'hist'(zal wel sissen zijn). Als dat zo is sturen ze me een nieuwe.

Ook denkt hij dat de ph van het water dat ik gebruik misschien niet neutraal is.

Wel balen dat je blijkbaar enorm moet oppassen met water bij een espresso-apparaat :S
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

48
Als iets 'edel' is betekent dat dat het niet zou reageren. Als het roest is het dus niet edel. Gewoon RVS. Onzinverhaal van Stoll dus.

Zo'n machine hoort niet te roesten. Punt.

PS. Heb je wel geprobeerd om het eraf te vegen? Misschien zit er gewoon veel ijzer in het water bij jou in de buurt.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

49
Hmm ja idd...

Hier foto's van de binnenkant. De bovenkant van de boiler is ook geoxideerd.
Wat zijn mijn rechten in deze. Hij wil me een nieuwe overdrukventiel sturen als die lekt (die lange die uit de boiler komt). Maar als iemand eenmaal roest is de boot aan volgens mij...

Afbeelding

Afbeelding

50
De vacuümbreker wil ook wel wat sputteren vlak voordat hij bij het opwarmen dichtslaat. Die spettertjes komen op de boiler en geven kalkvlekjes en oxidatie, waarvan ik ook wat meen te zien. Maar is je boiler nu van rvs of koper? Want koperoxidatie ziet er anders uit dan roest?

Ik vind het er wel heftig uitzien voor een machine van 1 jaar oud, eerlijk gezegd
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder