...ook zonder tamper veel plezier.
https://youtu.be/SvMLxGmIPzU?si=u35WcyMMbuls32NJ
Geweldig.
Re: Tamper daar tamper hier....
2Met de vingers netjes getampt
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
4Na de WDT en de RDT, nu de CFT (cremalover finger technique).
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58
5Mooi, je had, dacht ik, al eens eerder opgemerkt dat dat tamperen niet zo 'zwaar' genomen dient te worden. De druk van de koffiemachine doet z'n werk wel. Hier het bewijs dus.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
6Het hangt er wel vanaf of het water wel of niet met enig geweld en snelheid de zetgroep binnen en de puck tegemoet spettert.Dirk Jan schreef: do 16 mei 2024, 10:01 Mooi, je had, dacht ik, al eens eerder opgemerkt dat dat tamperen niet zo 'zwaar' genomen dient te worden. De druk van de koffiemachine doet z'n werk wel. Hier het bewijs dus.
Met de relatief lage boilerdruk van de machine van Cremalover is het wat anders dan wanneer ik op de Londinium 4bar prei-nfusiedruk heb en een makker die een GS/3 had kampte ermee dat het water daarin met nogal veel geweld op de puck stort waardoor er gemakkelijk disruptie kan ontstaan en kanalisering.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
7Het ziet er eigenlijk meer uit als natte vingerwerk.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
8Gedeeltelijk wel.Maling stel ik echter vrij nauwkeurig af.Dosering niet echt.Staat ingesteld op 20 gram.Maar mag ook 19 of 21 zijn.
9Oké, het is geen representatieve steekproef, bewijs ongeldig.
Machine voor mijn vrouw: QuickMill Aquaviva. Kantoor: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola, Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.