paswoorden gehackt?

1
Mijn browser geeft me ze een lijstje van paswoorden die ooit gehackt zijn (via gegevens lekken). Ik zie nu dat mijn 'sterk' en 'uniek' paswoord van koffiepraat er ook tussenstaat. Is er hier ooit een datalek geweest?
En het kan al van enkele jaren geleden zijn...

Re: paswoorden gehackt?

2
walter- schreef:Mijn browser geeft me ze een lijstje van paswoorden die ooit gehackt zijn (via gegevens lekken). Ik zie nu dat mijn 'sterk' en 'uniek' paswoord van koffiepraat er ook tussenstaat. Is er hier ooit een datalek geweest?
En het kan al van enkele jaren geleden zijn...
Nee dat komt niet hier vandaan.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

4
Misschien was het loos alarm voor deze site. Het lijkt eerder een bugje in de google paswoord manager.
Die geeft een initieële lijst met gehackte paswoorden. Als ik daar eentje uit verwijder wordt de lijst gerefreshed, maar komen er 'andere' sites in te staan. Die volgens mij niet kunnen gehackt zijn.
Ik heb een mailadres/paswoord combinatie dat ik ooit op 'onbelangrijke' sites gebruikte. Ik weet dat er eentje gehackt is geweest. En dat die combinatie in de lijst staat. Ik heb van die meeste ooit een paswoord reset gedaan zonder het paswoord ook opnieuw te zetten. En die staan nog altijd in de lijst.
Door die 'bug' refreshed de lijst met 'random' sites uit mijn paswoorden lijst. En toen stond deze site er ook tussen. Wat me best verbaasde. En trouwens ook een aantal andere sites met 'sterke' paswoorden. De lijst die chrome gaf bevatte nog andere bugs (naar de website doorsurfen deed je op een andere site komen). Heel bizar.
Ik houd er voorlopig op dat deze site geen problemen heeft net als airbnb en nog andere bekendere ;-).

best bizarre bug...

Walter

5
Ik zou voor de zekerheid een ander wachtwoord kiezen.
Op een ander forum was een lid gehackt. Die was toen, naar later bleek, ten onrechte geband. Heel vervelend.
Daar is nu de optie 2FA geïmplementeerd. Ik zou dat hier ook toejuichen.
Zelf m’n wachtwoord onlangs ook gewijzigd in een wachtwoordzin. Ik gebruik Bitwarden als ww-manager.
La Marzocco Linea Mini / etzMAX LM
Ik drink koffie, en scheer me nat. Bij voorkeur niet tegelijkertijd. Dat geeft ongelukken.