Re: mazzer opeens statisch.

6
In mijn Major- toch ook weer niet zoveel anders dan de SJ- heb ik ook wel verschillen in staticiteit tussen bonen, maar nog nooit zoals jij het beschrijft. Monsooned Malabar is natuurlijk wel een heel zachte en ook lichte (qua gewicht) boon. Het heeft een lage dichtheid, zeg maar. Wellicht dat dit iets uitmaakt?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

7
Ik heb het ook met een omgebouwde Mazzer Mini met trechter. Ik heb hem schoon gemaakt met de stofzuiger en voor mijn gevoel was hij toen statisch. Dacht dat het misschien te maken had met het gaasje wat in de opening zit waar de koffie uit komt. Deze is er voor volgens mij om de koffie anti statisch te maken maar dat was niet zo.

Misschien kun je de molen op de een of ander manier ontladen maar het daar geen ervaring mee. Keer laten vallen of zo!

Ik verschilt per koffie dus zal wel aan de koffie moeten liggen lijkt mij. Heb het vooral met de Barbera Classica.
*BeZeRrA STreGa (PsM), *MaCAp MXd EXtReME (TitANiuM)....

8
Dacht dat het misschien te maken had met het gaasje wat in de opening zit waar de koffie uit komt. Deze is er voor volgens mij om de koffie anti statisch te maken maar dat was niet zo.
Volgens mij zit dat gaasje er wèl vanwege de staticiteit? Ik heb inderdaad hele verhalen gelezen over die problemen bij Mini's, vooral bij doserless mod's, maar bij SJ's, zeker met doser, een stuk minder.

En het ding laten vallen?? Het gaat hier toch niet om magnetisme?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Ook bij andere koffie is het ding statisch.Het vliegt echt alle kanten op.Word er dol van.Eerste 5 maanden heeft hij dit niet gehad.Ik kan dat ding ook niet ontaarden door hem vast te pakken.Snap er weinig van maar als dit zo blijft is mijn Mazzer nog voor het einde van dit jaar de deur uit. :evil:

10
Toch wel raar dat dit opeens optreedt. Wat is er veranderd na de laatste keer? Maler verplaatst? Stekker andersom in het stopcontact? Ik verzin maar iets...