Eindelijk voorstellen!

1
Goedemiddag,

Ik lees al een tijdje mee, op wat berichtjes in het onderwerp inzake de Sculptors na heb ik het niet eerder aangedurfd een berichtje te plaatsen (Als nieuweling vond ik sommige reacties op de posts niet altijd even verwelkomend). Maar, bij dezen stel ik mij en mijn set-up toch graag voor :) .

Mijn zusje kreeg van een voormalig werkgever altijd bijzondere kerstcadeaus, een drone, VR-bril, elektrische step en tot mijn grote vreugde ook eens een Sage Barista Express! Zij was destijds geen koffieliefhebber en dus mocht ik er mee aan de haal. Direct reed ik naar de Sligro en haalde 3 grote zakken koffie. Diezelfde dag leerde ik les 1: verse koffie is een must. Vanaf hier begon het ontdekken, het leren, het frustreren maar ook het genieten. Na ongeveer 1,5 jaar was ik toe aan een betere maler en kocht ik een 1Zpresso K-Ultra, zodat ik ook aan de filter koffie kon beginnen. Ik merkte dat mijn Espresso's vooruit gingen. Tegelijk begon mijn filter avontuur in combinatie met een Aeropress.

Na 8 maanden was ik het handmalen voor espresso's wel zat en begon ik met zoeken naar een geschikte elektrische maler. Ik was er vrij snel uit dat het een SD maler zou worden, daar ik graag verschillende koffies en methoden door elkaar drink. Na enkele weken stuitte ik op de welbekende Kickstarter, na twee dagen twijfelen besloot ik de Sculptor 078S te backen. Deze heb ik nu bijna 9 maanden in huis en ik ben er maar wat blij mee. Ik zet er (m.i.z.) heerlijke espresso mee. Ook maak ik nog steeds met veel plezier gebruik van de Aeropress en heb ik sinds kort ook een Hario Switch (dankzij het meelezen op het forum).
Na 3 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Barista Express was ik toe aan een nieuwe machine. Inmiddels staat deze prachtige Expobar hier alweer 6 maanden te shinen. Via MP maar ik zag later dat deze ook op het forum is aangeboden, toevallig. De afgelopen maanden heb ik echt ontdekt dat ik érg geniet van natural koffie's uit Ethiopë (de Adado maandspecial juli '23 van HK herinner heeft dit in gang gezet) mogelijk verandert dat de komende jaren weer naar mate mijn ervaring toe zal nemen.

Heel verhaal ondertussen. Ik zal afronden met een foto van mijn set up en een van mijn heerlijke espresso's van de laatste tijd.

Bedankt voor het lezen!
Isabelle.

Re: Eindelijk voorstellen!

2
Welkom Isabelle! Mooie set heb je staan, zeg ik als Sculptor enthousiasteling. Recent ging het er een paar keer pittig aan toe maar meestal is de sfeer erg goed en waarderen en respecteren we elkanders inbreng. Dus hou je vooral niet in!
Profitec Pro 800 - Timemore 078s

Re: Eindelijk voorstellen!

6
IS04 schreef:Goedemiddag,

Ik lees al een tijdje mee, op wat berichtjes in het onderwerp inzake de Sculptors na heb ik het niet eerder aangedurfd een berichtje te plaatsen (Als nieuweling vond ik sommige reacties op de posts niet altijd even verwelkomend). Maar, bij dezen stel ik mij en mijn set-up toch graag voor :) .

Mijn zusje kreeg van een voormalig werkgever altijd bijzondere kerstcadeaus, een drone, VR-bril, elektrische step en tot mijn grote vreugde ook eens een Sage Barista Express! Zij was destijds geen koffieliefhebber en dus mocht ik er mee aan de haal. Direct reed ik naar de Sligro en haalde 3 grote zakken koffie. Diezelfde dag leerde ik les 1: verse koffie is een must. Vanaf hier begon het ontdekken, het leren, het frustreren maar ook het genieten. Na ongeveer 1,5 jaar was ik toe aan een betere maler en kocht ik een 1Zpresso K-Ultra, zodat ik ook aan de filter koffie kon beginnen. Ik merkte dat mijn Espresso's vooruit gingen. Tegelijk begon mijn filter avontuur in combinatie met een Aeropress.

Na 8 maanden was ik het handmalen voor espresso's wel zat en begon ik met zoeken naar een geschikte elektrische maler. Ik was er vrij snel uit dat het een SD maler zou worden, daar ik graag verschillende koffies en methoden door elkaar drink. Na enkele weken stuitte ik op de welbekende Kickstarter, na twee dagen twijfelen besloot ik de Sculptor 078S te backen. Deze heb ik nu bijna 9 maanden in huis en ik ben er maar wat blij mee. Ik zet er (m.i.z.) heerlijke espresso mee. Ook maak ik nog steeds met veel plezier gebruik van de Aeropress en heb ik sinds kort ook een Hario Switch (dankzij het meelezen op het forum).
Na 3 jaar gebruik te hebben gemaakt van de Barista Express was ik toe aan een nieuwe machine. Inmiddels staat deze prachtige Expobar hier alweer 6 maanden te shinen. Via MP maar ik zag later dat deze ook op het forum is aangeboden, toevallig. De afgelopen maanden heb ik echt ontdekt dat ik érg geniet van natural koffie's uit Ethiopë (de Adado maandspecial juli '23 van HK herinner heeft dit in gang gezet) mogelijk verandert dat de komende jaren weer naar mate mijn ervaring toe zal nemen.

Heel verhaal ondertussen. Ik zal afronden met een foto van mijn set up en een van mijn heerlijke espresso's van de laatste tijd.

Bedankt voor het lezen!
Isabelle.
Als eerste welkom op ons forum. Forum van iedereen en samen maken we dit forum tot wat het is.
Ik ben erg blij dat je toch de moeite hebt genomen om jezelf voor te stellen ondanks de drempel! En ja, soms zijn de discussies onnodig pittig, jammer vind ik dat ook maar het zijn ook volwassen mensen die best weten wanneer je wel of niet aardig bent (wie heeft daar een diploma voor nodig) en laat ik het een beetje varen omdat 9 van de 10 keer iedereen er samen wel uitkomt. Een enkele keer grijp ik in, maar dat is ook niet mijn hobby!
Afbeelding


Goed, het is dus koffie wat de klok slaat hier en met jouw mooie setup pas je er goed bij hier op het forum dus kom maar op met de vragen of wat dan ook. Ik zal er voor zorgen dat iedereen aardig tegen je blijft!
Afbeelding
Afbeelding


Naturals zijn heerlijk! Heb zelf ook de voorkeur daarvoor, zeker voor filterkoffie! Ik heb zelf de switch ook in gebruik maar ben nu aan het uitzoeken of ik de glazen v60 kan vervangen voor een plastic versie omdat die de temperatuur in de slurry beter stabiel houdt.

Tot horens!
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

Re: Eindelijk voorstellen!

8
Welkom Isabelle, bedankt voor je mooie verhaal het was leuk om te lezen.
Je hebt een mooie set bij elkaar verzameld daar ga je weer een hoop plezier mee beleven.

En ik leerde uit je verhaal ook nog dat er op dit forum kennelijk een Hario Switch forum is, die ga ik er snel bij zoeken.

Bedankt en veel plezier hier!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Eindelijk voorstellen!

10
Coole setup en ook alles in dezelfde kleur, VET! Ook leuk om te zien dat je zo'n ikea board gebruikt voor je accessoires, ik heb die ook maar dan in zwart.

Ook je kopje ziet er erg leuk uit. Mag ik vragen of je de sculptor ook gebruikt voor de Aeropress en wat voor settings jij adviseert? Ik ga namelijk net beginnen aan het filter avontuur.
Lelit MaraX - Sculptor 078S - Specialita Mat Zwart