Re: mazzer opeens statisch.

12
Had hier al aan gedacht maar kan me hier niks onder voorstellen.
Nee, ik kan het ook niet verklaren, maar soms helpen die dingen. In de Hifi-wereld is het toch niet ongebruikelijk om bij problemen eens de stekker andersom te steken, dus wie weet? Wie had gedacht dat ik een speciale zekering in de stoppenkast zou terughoren in een "schoner" geluid?? Vond het idee idioot, maar het is toch te horen...
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

13
Mijn duetto had een flikkerend boilerlampje, Nielsb had het ook gehad en adviseerde me de stekker om te draaien. Ik lachte een beetje, maar draaide hem toch maar om, en ja hoor. Snap er echt de ballen van, maar het is weer goed.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

14
Verplaatsen heeft niks geholpen .Stekker draaien ook niet.
Ben trouwens zelf ook een redelijk hifi liefhebber maar erg sceptisch in die dingen.

Plaatsen van cd spelers op zware dure tafeltjes voor een beter geluid? :roll:
Cd matten voor in de speler? :cry:
Plaatsen van speakers op titanium spikes???? :(
Luidsprekerkabels van 10000 euro? :lol: :lol: :lol:

Die laatste heb ik trouwens ooit aan mijn Tannoy D700 mogen hangen.Luidsprekers van om en nabij 6000 euro en 10000 euro aan kabel.Uiteraard hoorde ik bij mijn blindtest geen enkel verschil.
Kabels waren wel lekker dik .Goed om je aan op te hangen als je gek wordt van statische koffie.

16
Luidsprekerkabels van 10000 euro? :lol: :lol: :lol:
Dan kan je maar beter zo'n speciale zekering in de stoppenkast zetten: €20! Ik had het ding gemonteerd en hoorde verdorie echt verschil. Ik had moeite het te geloven zat nog eens goed te luisteren of ik mezelf nu niet voor de gek zat te houden, toen mijn onwetende vriendin binnenkwam. Het eerste wat ze zei was: "hé, het geluid klinkt anders, helderder!", waarmee voor mij het bewijs was geleverd. :mrgreen:

Maar weer on topic: jammer dat de truc niet heeft geholpen bij je maler. Zeker met dit natte weer zou je verwachten dat statische elektriciteit geen probleem zou opleveren.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

18
Volgens mij geef jezelf al het antwoord? Hoewel de keuken meestal niet de droogste plek in huis is i.v.m. koken, is de centrale verwarming natuurlijk wel berucht vanwege z'n droogte.

19
Net twee dubbele espresso's gemaakt.Je lacht je kapot.De koffie vliegt gewoon 5 cm over de stalen plaat heen.Een eetlepel vol.
Dat veeg ik bij mekaar en kieper ik weer in de doser anders gooi ik per pond 100 gram weg.
Mijn Mazzer avontuur is hiermee denk ik beeindigt.Ga op zoek naar een maler die hier geen last van heeft.
Mazzer is in 100% staat.Weet iemand wat die 2e hands op MP mag doen?

20
Maar welke maler zou er nu zeker geen last van hebben? Een Nino misschien? :shock: ;)

Voor je SJ zou je denk ik zo'n €250 krijgen, heb je nog maar....., ehh... heel veel te gaan!