Re: De LONDINIUMs afdeling

1461
Hk87 schreef:Bedankt voor de uitleg.

Welke modellen hebben een eigen water reservoir voor als je dus niet wilt aansluiten aan de leiding? In mijn keuken zou dat namelijk een heel lastig klusje kunnen worden.

En even heel brutaal, is er geen andere mogelijkheid om die R24 in huis te krijgen. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een verkooppunt binnen Europa zodat je niet hoeft te dealen met douane kosten etc.

Of hebben jullie er ooit èèn tweedehands voorbij zien komen?
Zouden jullie tweedehands überhaupt adviseren?
'dealen met douanekosten' is betrekkelijk. De transporteur (bij mij was het DHL) verricht de formaliteiten. Het enige dat je zelf hoeft te doen is dan DHL betalen.

Laat dit je dus vooral niet tegenhouden.
Londinium LR24 - Kopi Deva (SSP 64mm red speed schijven)

1462
EricH schreef: za 22 jun 2024, 13:05
Hk87 schreef:Bedankt voor de uitleg.

Welke modellen hebben een eigen water reservoir voor als je dus niet wilt aansluiten aan de leiding? In mijn keuken zou dat namelijk een heel lastig klusje kunnen worden.

En even heel brutaal, is er geen andere mogelijkheid om die R24 in huis te krijgen. Ik denk dan aan bijvoorbeeld een verkooppunt binnen Europa zodat je niet hoeft te dealen met douane kosten etc.

Of hebben jullie er ooit èèn tweedehands voorbij zien komen?
Zouden jullie tweedehands überhaupt adviseren?
'dealen met douanekosten' is betrekkelijk. De transporteur (bij mij was het DHL) verricht de formaliteiten. Het enige dat je zelf hoeft te doen is dan DHL betalen.

Laat dit je dus vooral niet tegenhouden.
hoeveel heb jij toen na de aanschafprijs en de verzendkosten nog moeten bijbetalen?
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

1463
Rosanne schreef: za 22 jun 2024, 11:14 Is er ergens in Nederland dan ook een dealer / bedrijf die onderhoud kan doen aan de londinium als je daar zelf niet zo handig in bent? Of ben je daarvoor echt op jezelf (en dit forum
Afbeelding
) aangewezen?
Als je buurman (of buurvrouw) loodgieter of cv monteur is dan kan die het ook of als je vader (of moeder) gereedschap kan hanteren.

Er is geen 'officiële' servicemonteur maar er zullen er genoeg zijn die het kunnen.

HanR van ons forum bijvoorbeeld.

Ik was 13 jaar geleden helemaal niet handig met zukke dingen, inmiddels heb ik wel een en ander geleerd maar ik ga niet andermans machine servicen, is mijn liefhebberij niet.

Net als met brood bakken, je leert het snel maar slechts een enkeling gaat tegen betaling voor anderen brood bakken.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1464
Bij mij is elke nieuwe aankoop met problemen gegaan. :lol: :lol:

En weetje eigenlijk ben ik daar achteraf gezien ene kant ook blij mee. Ik voel me er nu heel gemakkelijk bij om iets open te halen, trouble shooting en sleutelen. En vaak genoeg is het eigenlijk geen rocket science. Sommige dingen kan je makkelijk zelf doen als je wat gereedschap beschikbaar hebt. Het vergt gewoon tijd en energie die je er in WILT stoppen naar mijn mening.
* DLC Espresso burrs

1465
Hk87 schreef: za 22 jun 2024, 13:44 hoeveel heb jij toen na de aanschafprijs en de verzendkosten nog moeten bijbetalen?
In april 2022 betaalde ik € 3.419,73 (wisselkoers toen: 1 GBP = 1,20382 EUR). Dat was voor LR24, enkele accessoires, 'express shipping from UK', betaalkorting (ivm bancaire overboeking) en excl. btw.

Aan DHL betaalde ik € 770,78, waarvan € 745,96 voor de btw en € 24,82 voor de inklaringskosten. De btw werd (door DHL) gebaseerd op de 'commercial invoice' die bij de zending werd ingesloten.

Voor een totaalbedrag van € 4.190,51 stond de machine bij mij op de stoep.
Londinium LR24 - Kopi Deva (SSP 64mm red speed schijven)
Bijlagen
commercial invoice commercial invoice
btw en inklaring DHL btw en inklaring DHL
rekening LR24 rekening LR24

1466
EricH schreef: za 22 jun 2024, 15:21
Hk87 schreef: za 22 jun 2024, 13:44 hoeveel heb jij toen na de aanschafprijs en de verzendkosten nog moeten bijbetalen?
In april 2022 betaalde ik € 3.419,73 (wisselkoers toen: 1 GBP = 1,20382 EUR). Dat was voor LR24, enkele accessoires, 'express shipping from UK', betaalkorting (ivm bancaire overboeking) en excl. btw.

Aan DHL betaalde ik € 770,78, waarvan € 745,96 voor de btw en € 24,82 voor de inklaringskosten. De btw werd (door DHL) gebaseerd op de 'commercial invoice' die bij de zending werd ingesloten.

Voor een totaalbedrag van € 4.190,51 stond de machine bij mij op de stoep.
Bedankt voor de informatie, hier was ik echt benieuwd naar.

Het voelt zo gek. €3400 voor de machine voelt helemaal prima aan. Maar van die BTW krijg ik bijna een hartaanval 🤣
* DLC Espresso burrs

1468
Reiss heeft een aantal alternatieve pakkingen laten maken voor de LR24 zetgroep

en ook pakkingen voor de verwarmingselementen van LR24 en Vectis

Ik heb er wat van binnen dus als je zoiets net nodig hebt laat het weten, dan stuur ik die aan je op!
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

1470
manduca schreef:Wat lossen deze op? Het zwart is wel mooi.
It’s for the customers who are having sleepless nights from the minerals in the water accumulating on the fibre gaskets. Entirely optional.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’