Re: Voorstellen

11
Wederom bedankt allen voor de warme welkom en de goede tips!

Nu ik de berichten zo lees over de Niche Zero valt deze bonenmaler voor mij af. Ben er niet heel happig op om deze te bestellen buiten Nederland met mijn ervaringen met pakketdiensten.
De XL ga ik zeker even naar kijken.
Ik drink graag stevige espresso. Dark roast, arabica robusta etc. Groot fan van de stevige Italiaanse espresso's. Kimbo, Manetti, Barbera, Napolitaanse espresso ik vind het allemaal heerlijk.
Gezien ik de Robot nog wil uitproberen is denk een Eureka de beste optie. In de toekomst een single dose voor erbij zal een tweede keus zijn.

Heb naar df83v bonenmaler gekeken maar vind deze er gewoon niet mooi uitzien. De df64 zal ik wellicht eerder nemen mocht ik toch voor single dose gaan.

Re: Voorstellen

12
Momenteel twijfel ik erg tussen de Eureka Libra (geweldig en gemak) en de Eureka XL.
Beiden rond de €700

Gaat het hier ook om wat ik zelf prettig vind of maken de grote schijven van de XL echt verschil bij donkere gebrande koffiebonen?

Re: Voorstellen

13
100% Het verschil tussen 55 en 65mm Eureka is echt enorm! Door het toegenomen oppervlakte is de koffiemolen twee keer zo snel, veel consistenter (minder kleine correcties van dag tot dag) en de smaak is veel meer uitgesproken dan bij de 5mm schijven. Ik heb al vaker gezegd dat de stap van 55 naar 65mm de enige stap is in koffiemolen land waarbij de prestaties letterlijk verdubbelen zonder dat de prijs verdubbelt.
De grind by weight techniek is natuurlijk een gemak en dat is lekker, maar de specialita is eigenlijk echt een instap-model koffiemolen. Ik zou ik dat geval véél liever een weegschaaltje van een paar tientjes gebruiken in combinatie met de veel betere koffiemolen dan kiezen voor een 55mm GBW.