TKA: Pavoni Professional

1
Beste Koffiepraters,

Ik verkoop mijn La Pavoni Professional uit 2005. Na enkele jaren er elke dag met veel plezier mee gewerkt te hebben (en naar gekeken te hebben), heb ik besloten om toch de stap te zetten naar een ander stijlicool: de Strietman CT2.
Enkele jaren geleden werd deze Pavoni helemaal geüpgrade door Tudor van Coffee Sensor. Zo staat er nu onder andere een tweede manometer op waarmee je, naast de boilerdruk, ook de zetdruk kan aflezen. Ook zit er de 'Bong' isolator op: deze staat toe dat de boilerdruk hoger kan worden ingesteld (lees: betere druk voor het stomen), zonder dat de zetgroep te heet wordt.

De electronica werd ook vernieuwd en de binnenkant van de voet gelakt, zodat roest geen kans krijgt, een veelvoorkomend probleem bij deze machines.

Er zitten diverse accessoires bij, zoals een naked portafilter, magnetische trechter, ims filterbakje, distributietools, puckscreen (houdt de binnenkant van de groep mooi schoon) en een goed passende tamper. Deze laatste heeft een klein deukje opgelopen, maar dit vormt geen probleem voor het tampen.

De restauratie werd helemaal gedocumenteerd door Tudor, meer foto's zijn desgewenst beschikbaar.

De machine staat op Marktplaats te koop voor €800, naar een koffieprater mag hij voor €700.

Link naar de website van Tudor: https:coffee-sensor.com/product/restored-la-pavoni-professional-post-mill-nov-2005-model/
La Pavoni Professional — G-iota SSP MP — HG-1 — Comandante C40 — Sage Precision Brewer — Aeropress — Clever Drip