Re: Op zoek naar een tweede bonenmaler - single dose

11
Durdane schreef:Ik zit een beetje op dezelfde trein en was uitgekomen bij de giota 83vs met ssp erin

Dat is tot ik een berichtje op een Engelstalig forum van volgens mij @Erik82 las dat dat (83 ssp) het ook niet was en je dan beter de trekker over kan halen voor een eg-1 met core schijven
Afbeelding

Dus dat idee ligt nu in de week 🫣 bij mezelf

En als er tussendoor een Niche Zero voorbij komt, ga ik dat zeker proberen
Wat verwacht je van je koffie? Mensen kunnen elkaar ook gek maken, ik bedoel ik heb nu een df64v met ssp mp erin enneen Eureka XL met originele burrs.
De verschillen zijn te proeven en de ene keer pak ik de Eureka als ik wat pittiger koffie wil en de andere keer de df64v voor een ronder en zachtere smaak. Dan heb je dus 2 malers staan met verschillend smaal profiel voor minder geld waar je weer supergoede koffie van kunt kopen.

Zomaar een uiteenzetting ter info. Misschien heb je er wat aan voor jouw keuze. In mijn optiek heb je echt geen eg1 nodig voor hele goede koffie.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

15
FinalBob schreef:Wat een boel fijne inhoudelijke reacties! Dank allen.

Ik kijk nu inderdaad naar de df64v2 of een niche zero. Dat is wel ongeveer het maximale wat ik eraan uit wil geven. Volgens mij beide prima keuzes als ik het zo lees. Er wordt alleen bij dd df64 wel geadviseerd andere schijven erin te zetten? Zijn de standaard dermate teleurstellend?
De standaard burrs doen het prima. Kan er hele goede espresso mee zetten. Ik proef verschil met de ssp. De dlc burrs kunnen wat meer aciditeit creëren maar slecht is het niet.
Zou ik moeten kiezen tussen de XL en DF64V out of the box dan denk ik dat ik de xl zou kiezen op smaal profiel.
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

16
Ik denk ook dat je zonder een eg-1 prima koffie kan zetten hoor, het is meer de stap na de eureka xl, waar je eigenlijk prima mee kan singledosen. De niche zero is dan voornamelijk anders maar hetzelfde prijs/kwaliteitssegment?

Op m’n eigen kantoor op werk zet ik straks denk ik een etzmax, ook gewoon vanwege het gemak. En kantoor uitgaven zijn makkelijker 😇 Daar ga ik toch niet veel wisselen van boon

Thuis wil ik een beetje freubelen
Bezerra Strega (Mod) - La Pavoni Esperto Abile - Eureka Mignon XL - G-iota Pro83VS SSP LS