Re: mazzer opeens statisch.

21
Probeer je molen eens te poetsen?
Het kan inderdaad aan de luchtvochtigheid liggen. Weinig aan te doen. De Faema MC doet dat ook wel eens.

Either way, ik geloof niks aan HiFi uitlatingen zonder dat dat gestaafd is met een dubbelblinde test. Er is gewoon teveel onzin in omloop.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit

23
Spironski schreef:Maar welke maler zou er nu zeker geen last van hebben? Een Nino misschien? :shock: ;)

Voor je SJ zou je denk ik zo'n €250 krijgen, heb je nog maar....., ehh... heel veel te gaan!
Das weinig.Ik zie ze voor 250 gaan maar daar zit geen lak meer op en die hebben 10 jaar in de horeca gestaan. :mrgreen:
Deze is 5 maanden oud en als nieuw.
Ben erg tevreden over de machine wat degelijkheid en maalkwaliteit betreft .Kan de hygrometer uit mijn sauna eens in de keuken hangen.Kijken wat die aangeeft.

27
Ik gebruik een metalen jamtrechter en heb met m'n Major echt nergens last van?! plastic bij malers is natuurlijk wel vragen om problemen.... Probeer gewoon eens je bonen rechtstreeks in de hals van de SJ te doen, dus zonder wat voor hopper dan ook, en kijk dan wat er gebeurt. Beetje systematiek kan geen kwaad.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

29
Dat lijkt me een logische gedachte, maar je moet wat. Theoretisch komen we er niet achter, dus dan maar empirisch hè?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder