Ik vind het wel fijn voor erbij na espresso. Gewoon even wat licht.
Dit voor mij totaal onbekend terrein dus misschien wat stomme vragen.
Hoe zit het met rusttijden voor koffie op de filter is dat hetzelfde als voor espresso of maakt dat niet zo heel veel uit?
Ik ben nu aan het oefenen met een medium roast Nicaraguaanse bonen wat eigenlijk meer voor espresso is bedoeld. Maar ik vind het zeker niet ondrinkbaar ook voor filter. Ik heb spicekicks net in huis maar die zijn twee dagen geleden gebrand kan ik dat gewoon gebruiken voor filter?
Hoe weet je of je fijner of grovere maling moet hebben. Ik heb nu geheel willekeurig maar wat gedaan. Hij stond rond 20 voor espresso met de df maler. Heb wat geprobeerd tussen 30 - 35 en waar ik bij espresso proefondervindelijk ga tunen met de maling heb ik nu werkelijk geen idee naar wat ik moet zoeken. Is het bitter? Nee. Zuur? Ook niet. Mijn referentie met espresso gaat volgens mij hier niet zo goed op. Slap? Ietsje maar ja dat is filterkoffie toch ook een beetje?
Ik zoek nog naar een goeie gooseneck kettle en tips hierbij zijn ook zeker welkom.
Ik gebruik nu de hybride recept van the coffee chronicler omdat het gewoon zo makkelijk is en je het bijna niet kan verpesten.
https://youtu.be/68ZOXrXbVHc?si=jgLFXTUxSyV_Zr7K