Re: De LONDINIUMs afdeling

1472
Iets anders.

De Londinium R van mijn stadsgenoot blijft wat problemen geven. 6 maanden terug de rubbers vervangen nadat deze was gaan lekken. Mocht toen ook wel, want de rubbers waren al aardig wat jaren oud.
De lekkage is goed verholpen, maar sindsdien begint de zuiger vrij snel met stotteren. Nu al een paar keer opnieuw gevet, maar het helpt maar tijdelijk. Gisteren weer even gekeken en trok met de piston meteen de hele sleeve uit de groep. Dan snap ik wel dat hij stottert. Na opnieuw invetten werkt de boel wel weer, maar dit is duidelijk geen duurzame oplossing.

Hij zit in een reintegratie traject en heeft maar beperkt energie. Dit gedoe helpt natuurlijk niet echt. Dus wil dit graag voor hem oplossen.

Rubbers zien er goed uit en zijn soepel. Sleeve is ook schoon en ik zie nergens beschadigingen of zo.
Enige wat ik nog kan bedenken is een slechte set rubbers.
Iemand ideeen? Of die wil helpen dit voor een collega Londinium eigenaar op te lossen?
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

1475

manduca schreef: Iemand ideeen? Of die wil helpen dit voor een collega Londinium eigenaar op te lossen?
Ik heb geen direct idee maar misschien is het een idee om een setje strega seals te kopen en te plaatsen? Bij mij werken die prima en ze zijn niet duur en lokaal te koop dus geen dure verzendkosten en inklaringskosten.

https://www.drtradingshop.nl/a-57585029 ... escription
‘Maak de kritische koffie consument in jezelf los: kijk naar de branddatum, de herkomst etc. Hoe gedetailleerder, hoe beter!’

1476
De hendel begon vandaag alweer een beetje te sputteren helaas. Hij is vorig weekend opnieuw ingevet door manduca, dus dat is erg snel.

@manduca: de rubbers die er momenteel in zitten was een set die jij nog thuis had liggen, was dat een originele set van Londinium? Of ook 3rd party?

1477
Deze kwamen van Londinium.
Die van mij lijkt overigens hetzelfde euvel te hebben. Met ander vet (Haynes).

Lijkt steeds meer op een paar slechte seals. Nu teouwens op vakantie, dus ik kan niet even langswippen deze keer.

@fransg: jij nog wat seals liggen?
Thuis: Londinium 1P * Weber HG-1
Werk/Vakantie: Aeropress * Commandante C40 * Flair 58

1478
Er zijn af en toe inderdaad slechte series seals in omloop, die dan bijvoorbeeld heel slecht op een bepaalde soort vet reageren. Wisselen van soort vet bijvoorbeeld van siliconen naar PTFE of gewoon verse seals hopelijk van een andere productieserie/leverancier proberen. Wij hebben het probleem met de Faema seals wel eens gehad met de zwarte rubberen seals, de bruine viton seals zijn eigenlijk altijd goed.

1480
Pti schreef: di 13 aug 2024, 11:25 Er zijn af en toe inderdaad slechte series seals in omloop, die dan bijvoorbeeld heel slecht op een bepaalde soort vet reageren. Wisselen van soort vet bijvoorbeeld van siliconen naar PTFE of gewoon verse seals hopelijk van een andere productieserie/leverancier proberen. Wij hebben het probleem met de Faema seals wel eens gehad met de zwarte rubberen seals, de bruine viton seals zijn eigenlijk altijd goed.
Waar zijn die Faema viton seals te koop?