LAGOM casa

1
Verkoop is gestart voor de nieuwe conische malers van option-o

USD 389.00 voor de 48 variant.
De 65 laat nog even op zich wachten maar de verwachting daarvoor zeggen ze rond $500.

Dat wordt een hele serieuze niche concurrent.
Espressomachine: Strietman CT1
Maler: DF83V
* SSP LS (Lab Sweet)(Silver Knight Coated)
* SSP MP (Multi-purpose)(Red Speed Coated)
* DLC Espresso burrs

Re: LAGOM casa

4
Ik heb er 1 besteld. In Q3 de 65mm set er bij. We gaan het zien.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

5
ErikvW schreef: do 18 jul 2024, 10:04 Ik heb er 1 besteld. In Q3 de 65mm set er bij. We gaan het zien.
Kan je mooi vergelijken met de niche. Daar ben ik benieuwd naar.
* DLC Espresso burrs

6
Het lijkt wel de kleinere broertje van de weber key en dan ook vele malen goedkoper. Ik vind het ook niet echt een knapperd maar als het bij je thema past kan het er best wel mee door.

Hoeveel verschil de grotere 83 in de key uitmaken lijkt me ook heel interessant.

Ik wil eigenlijk al bestellen maar ik hou me nu nog even in.
* DLC Espresso burrs

7
Hierbij de eerste foto’s.
Bouwkwaliteit is zoals gewend van Option O goed.
Funnel had iets steiler gemogen en het is geen snelheid monster. Burrs zijn dezelfde in 48MM als de mini en die bevallen mij goed.
18 gr. espresso maling rond 40 seconden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Faema faemina, Weber Key, Lagom P100 & Mini, MK EK43S LU

8
Mooi ding zeg, de prijs lijkt zo te zien ook wel mee te vallen voor de 65mm. Met verzending en btw etc. kom je nog onder een Niche uit denk ik?
jelveen schreef: do 18 jul 2024, 09:43 Maar ik ben dan ook zo iemand die de niche mooi vindt 😉.
Die zijn er dus wel :lol:
Ik brand mijn eigen koffie op een bedenkelijk niveau.

9
Ik ben terug van vakantie en heb de eerste shots door de mijne heen gejaagd. Ik merk nog niet echt een verandering in smaak, dus ik ben eigenlijk erg tevreden en benieuwder naar de toekomst. Met een 48mm burr is deze voor mij gelijk aan de Niche. In oktober krijgen wij (als eerste?) de kans om de 65mm burrs te kopen, zou dat veel verschil maken? Wat mij opvalt is hoe klein deze is, ook van binnen straalt het "miniatuur" uit. De veren zijn kleiner, de maalkamer is klein. Geluid is te doen maar storender dan de Niche. De automatische uitschakeling is dan wel weer handig. Een 17,5 gram doormalen duurt lang. De Ali shaker cup past er onder. Ik heb mijn proces al ietsje aangepast door alle bonen-voorbereiding eerst te doen en daarna de melk te pakken, PF droog te maken etc.

Ik vermoed zomaar dat er binnenkort een Niche beschikbaar komt in de verkoop.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™