Re: De LONDINIUMs afdeling

1492
Oei, daar schrik ik dan wel weer van. Moeten de No Grease seals en de EPDM uit Nieuw Zeeland komen?

Kijk, meer dan bij ieder ander ben ik er oprecht van overtuigd dat het kost wat het kost. Maar oh my... dat is wel erg veel geld voor wat rubber, waarbij shipping 5x de bestelwaarde is...

Ik schat in dat part 1 uit de UK komt? Die verzendkosten zijn beter te verteren.
Londinium R - Option-O Lagom Casa - Umikot Planetary Distribution Tool by FrancisPavoni - Puqpress - Aeropress - Aergrind V3 - Puckrake (gold edition) by ArjenT5R™

Re: De LONDINIUMs afdeling

1497
Nog tips waarop ik kan letten om een groter volume te behalen? Een enkele pull levert mij nu slechts 16 gram in het kopje.
Een volledige dubbele pull 32 gram. Dat is wel erg weinig. Uiteraard doe ik al een lange pre infusie en heb ook al geprobeerd eerst de hendel een stuk omlaag te trekken en dan pas de portafilter eronder te doen

Re: De LONDINIUMs afdeling

1499
Drankdier schreef: vr 13 sep 2024, 16:08 Nog tips waarop ik kan letten om een groter volume te behalen? Een enkele pull levert mij nu slechts 16 gram in het kopje.
Een volledige dubbele pull 32 gram. Dat is wel erg weinig. Uiteraard doe ik al een lange pre infusie en heb ook al geprobeerd eerst de hendel een stuk omlaag te trekken en dan pas de portafilter eronder te doen
Dan zou ik filmpje willen zien van je routine, en informatie over druk van de boiler, welk filterbakje, welke dosering, hoe stevig je tampt, hoe lang je de pre-infusie laat duren etc.

blind is er heel weinig van te zeggen.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: De LONDINIUMs afdeling

1500
Heb nu even geen tijd en gelegenheid om een filmpje te maken. Voor nu ongeveer 17 gram in een ims big bang basket. Maalgraad aangepast zodat ik wat druppels zie tijdens pre infusie, die tussen de 1 en 1.3 bar swingt.
Ga ook zelf nog wel even aan de rommel. Machine staat er net en moet denk ik ook zelf ff mn draai vinden ermee